Moldova a încheiat anul 2022 cu un total de 731.189 de abonați la serviciile de televiziune cu plată.

Datele, conform autorităţii de reglementare ANRCETI, arată o creștere cu 0,1% față de 730.648 cu un an înainte. La sfârșitul anului 2022, numărul utilizatorilor de televiziune prin cablu era de 138.800 (19% din total) și IPTV 592.400 (81%).

La nivel național, rata de penetrare a televiziunii cu plată la 100 de gospodării a fost de 64,6% (64% în 2021). 

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, Moldtelecom a fost principalul furnizor de servicii de televiziune cu plată, cu o cotă de 44,9% (+14,5pp), urmat de TV Box 23,5% (-5,3pp), Orange Moldova 18,3% (-3,1pp) și altele 13,3% (-6,1 pp).

ARPU TV cu plată în 2022 a fost de 37,2 lei (1,87 euro), în scădere cu 24,4% față de totalul anului precedent. Cu toate acestea, veniturile din televiziunea cu plată în ansamblu au crescut cu 38,1%, până la 325,8 milioane lei.

Cheltuielile totale pe piața de comunicații electronice a țării au crescut cu 0,2%, până la 6,126,6 milioane lei.