toyota

Lipsa resurselor înseamnă că vehiculele electrice cu baterie (BEV) nu pot fi singurul răspuns al sectorului auto la schimbările climatice, a declarat joi principalul om de știință al Toyota Motor Corp, avertizând că concentrarea asupra vehiculelor electrice cu baterie ar putea determina unii șoferi să rămână la vehiculele poluante.

Unii investitori și grupuri ecologiste au criticat de mult timp Toyota pentru că a întârziat să accepte BEV-urile, spunând că a fost în decalaj față de Tesla Inc și alții pe fondul cererii globale în creștere.

Cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări a contestat că BEV-urile sunt doar o opțiune și că hibrizii pe benzină-electric, cum ar fi pionieratul său Prius, sunt o alegere mai realistă pentru anumite piețe și șoferi.

Gill Pratt, directorul executiv al Institutului de Cercetare Toyota, a declarat reporterilor că BEV-urile ar putea face o diferență pozitivă în reducerea schimbărilor climatice în țări precum Norvegia, care are multă infrastructură regenerabilă.

Dar în alte părți ale lumii, unde cărbunele este încă folosit pentru a produce energie, mașinile hibride erau mai bune pentru emisiile de CO2, a adăugat el.

„Materialele bateriilor și infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belșug”, a spus Pratt la Hiroshima, cu o zi înainte de începerea unui summit al liderilor Grupului celor șapte din orașul japonez.

„Dar va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, generarea de energie regenerabilă, liniile de transport și instalațiile sezoniere de stocare a energiei să se extindă”.

Toyota, care încearcă să vândă 1,5 milioane de mașini alimentate cu baterii până în 2026 și să introducă 10 noi modele complet electrice, a susținut în mod frecvent că atingerea neutralității carbonului va însemna utilizarea vehiculelor hibride și cu celule de combustibil.

Anul trecut, fostul director executiv al Toyota, Akio Toyoda, a făcut lobby guvernului japonez pentru a clarifica că sprijină vehiculele hibride la fel de mult ca și BEV-urile sau riscă să piardă sprijinul industriei auto.

BEV-urile sunt „o opțiune foarte importantă” pentru obținerea neutralității carbonului, iar hidrogenul este la fel, a declarat Toyoda, care este în prezent președintele Toyota, joi.