Rețelele de socializare s-au redus ca sursă de știri, mai ales din cauza retragerii globale a Facebook de la știri.

De ce contează această informație ? Pentru că creșterea consumului de știri pe platformele video verticale precum TikTok și Instagram nu a crescut suficient de rapid pentru a compensa reducerea consumului de știri pe Facebook la nivel global.

Consumul de știri din rețelele sociale a atins un vârf în 2020, potrivit raportului anual de știri digitale al Reuters Institute.

Astăzi, este ușor mai scăzut față de vârful din 2020, dar este în creștere față de 2022, când consumul de știri pe rețelele sociale a scăzut la nivelurile de dinainte de pandemie.

Un sondaj Pew Research Center de anul trecut a arătat, în mod similar, că majoritatea platformelor de social media – cu excepția TikTok și Instagram – au scăzut ca surse de știri obișnuite pentru adulții americani.

Ambele studii ajută la contextualizarea datelor care sugerează că mai puține companii de știri și media primesc recomandări de trafic de la rețelele sociale.

Cele mai bune 100 de site-uri de știri și media au înregistrat o scădere cu 53% a recomandărilor organice din rețelele sociale în ultimii trei ani, potrivit companiei de date și analize digitale Similarweb.

Acest declin este în mare parte atribuit retragerii Facebook de la știri. Fluxul de știri al Facebook a făcut mai ușor partajarea linkurilor în comparație cu platformele video mai noi precum TikTok.

Consumul de știri a atins, în general, un maxim istoric în 2020, având în vedere ciclul necruțător al știrilor din jurul pandemiei și a alegerilor din 2020 din Statele Unite – așa că este logic ca consumul de știri din rețelele sociale să scadă în consecință.

Meta și rivalii săi, cum ar fi Google, se confruntă cu mai multe presiuni din partea legislatorilor la nivel global pentru a plăti editorii pentru conținutul lor. Aceste eforturi, combinate cu noi măsuri menite să amendeze Big Tech pentru răspândirea dezinformării, determină retragerea Big Tech de la știri.

Meta a declarat săptămâna trecută că va bloca partajarea linkurilor de știri pe Facebook și Instagram în Canada, ca răspuns la adoptarea unui proiect de lege în Parlament care va cere unor firme de tehnologie să plătească editorii de știri pentru conținutul care apare pe platformele lor.

Purtătorul de cuvânt al Google, Jenn Crider, a declarat că compania „face tot ce poate pentru a evita un rezultat pe care nimeni nu-l dorește” în Canada și că „continuă să caute urgent să lucreze cu guvernul pentru a descoperi calea de urmat”.

Ea a menționat că niciuna dintre preocupările Google cu privire la proiectul de lege „nu a fost abordată”, în ciuda încercărilor de a colabora cu autoritățile de reglementare și că proiectul de lege „rămâne nefuncționabil”.

În SUA, Meta a amenințat deja că va retrage link-urile de știri de pe platformele sale din California dacă parlamentarii din acesr stat vor avansa cu un proiect de lege care să-i taxeze pentru conținutul de știri.

Google nu a lansat o declarație despre proiectul de lege din California, dar o sursă familiarizată cu gândirea companiei a spus că Google este îngrijorată de prevederile proiectului de lege.

În timp ce Meta și Google au respins măsurile globale care le-ar obliga să plătească editorii, Google a luat până acum mai multe măsuri pentru a elabora acorduri pentru a plăti editorii din anumite țări.

Meta a declarat anul trecut că va reduce plățile către editorii din SUA pentru conținutul lor care rulează pe fila Știri a Facebook.

Între timp, Google își va debuta în sfârșit produsul News Showcase în SUA în această vară. Acesta va oferi finanțare în mare parte editorilor locali și regionali din SUA, al căror conținut apare în spații dedicate din produsele de căutare Google menite să ridice informații de înaltă calitate.