În ultimii ani, fraudatorii cibernetici au devenit din ce în ce mai ingenioși, dezvoltând noi tehnici, cu scopul de a intra în contul tău. Asemănător cu Lupul din Scufița Roșie, unii atacatori se deghizează în angajați de la difertite bănci, precum ING, sau ai altor firme cunoscute. 

Escrocii online încearcă să găsească noi modalităţi de a fura date de card sau date bancare. Potrivit hotnews.ro, aceștia pot trimite e-mailuri sau mesaje text care par să fie de la bănci sau alte instituții financiare și care solicită informații personale sau bancare. De asemenea, escrocii pot crea site-uri web false care par să fie ale băncilor și care solicită informații personale sau bancare.

Este important să nu oferiți niciodată informații personale sau bancare prin e-mail sau mesaje text și să verificați întotdeauna adresa URL a site-ului web înainte de a introduce informații personale sau bancare.

Escrocii pot susține că reprezintă o autoritate sau o instituție publică, pentru a te convinge să le dai tot felul de date confidențiale: datele tale personale, bancare (ex: user-ul, parola sau codul de autorizare a aplicației de internet banking, numărul cardului, data lui de expirare, CVV) sau chiar bani.

Prin intermediul unor campanii de înșelatorii, cum ar fi mailuri ce par legitime de la băncile unde suntem clienți, escrocii vor să-ți fure identitatea și să folosească datele tale personale în mod fraudulos, să obțină accesul neautorizat la contul tău și să-ți ia banii. O pot face mai subtil sau încercând chiar să te șantajeze.

Cum te poți apăra?

Acordă atenție numărului de telefon din partea căruia primești un apel, un semnal de alarmă poate fi un număr cu prefix din străinătate. 

Băncile s-au văzut nevoite să aplice reguli și politici interne din ce în ce mai complexe. Angajații ING Bank, de exemplu, sunt nevoiți acum să personalizeze apelul și se vor adresa pe nume/prenume atunci când sună un client. Verifică atent și adresa de email de la care primești Informări cu privire la serviciile tale. Urmărește domeniul de pe care primești în mod uzual informări, cum ar fi date despre rate, credite, dobanzi, scadențare etc. 

Reprezentanții oficiali ai băcnii nu solicită clienților credențialele de logare în aplicația de Home`Bank sau banking sau datele de pe card (față/verso). De asemenea, nu-ți va solicita acces la PC/device și nu va recomanda instalarea unei aplicații de remote control. În cazul unor suspiciuni, poți valida numele reprezentantului sunând la numărul de pe spatele cardului.

Verifică ultimele tranzacții și contactează banca dacă observi tranzacții pe care nu le recunoști. Blochează-ți imediat cardurile bancare dacă ai orice suspiciune că ele au fost compromise. Sună la bancă pentru a verifica numele persoanei care te-a apelat. Dacă ai fost păcălit, contactează banca și poliția.