masini electrice

Stimulate de scăderea prețurilor bateriilor, vehiculele electrice ar putea atinge paritatea prețurilor cu modelele pe combustibili fosili în Europa în 2024 și cu piața din SUA în 2026 și ar putea reprezenta două treimi din vânzările globale de mașini până în 2030, potrivit unei noi cercetări.

Un raport al Institutului Rocky Mountain (RMI) prezice că costurile bateriilor ar trebui să se înjumătăţească în acest deceniu, de la 151 USD pe kilowatt-oră (kWh) în 2022 la între 60 şi 90 USD pe kWh, făcând vehiculele electrice „pentru prima dată la fel de ieftine de cumpărat ca mașinile pe benzină pe fiecare piață până în 2030, precum și mai ieftin de rulat.”

Bateriile sunt scumpe și reprezintă aproximativ 40% din prețul unui vehicul electric, un cost care le-a făcut până acum inaccesibile pentru mulți consumatori.

Dar aceste prețuri scad constant pe măsură ce producătorii de mașini investesc în noi produse chimice pentru baterii, materiale și software pentru a face vehicule electrice mai eficiente, a declarat Kingsmill Bond, director principal al RMI, pentru Reuters.

Potrivit analizei RMI, creșterea rapidă a modelelor electrice în Europa și China „implică faptul că vânzările de vehicule electrice vor crește de cel puțin șase ori până în 2030, pentru a se bucura de o cotă de piață de 62% până la 86% din vânzări”.

Vânzările de vehicule electrice în Uniunea Europeană au crescut cu aproape 61% în iulie față de aceeași lună din 2022, reprezentând 13,6% din totalul vânzărilor de mașini.

Uniunea Europeană își propune să interzică vânzarea de noi modele pe combustibili fosili începând cu 2035.

Statele Unite nu s-au angajat încă la o dată pentru încetarea vânzărilor de modele de motoare cu ardere, dar California și New York vizează ambele 2035 pentru a trece la vânzarea doar a modelelor cu emisii zero.

„Nu este deloc radical să vedem creșterea exponențială continuă a vehiculelor electrice”, a declarat Bond de la RMI pentru Reuters. „La asta ar trebui să se aștepte”.

Potrivit cercetării RMI, cererea de petrol pentru mașini a atins vârful în 2019 și va scădea cu cel puțin 1 milion de barili pe zi în fiecare an după 2030.

Cercetările lansate concomitent din proiectul Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) de la Universitatea Exeter prezic, de asemenea, o creștere exponențială a vânzărilor de vehicule electrice.

Acesta sugerează că vehiculele electrice vor atinge un „punct de vârf” în paritatea prețurilor cu modelele pe combustibili fosili încă din 2024 în Europa, 2025 în China, 2026 în SUA și 2027 în India „pentru mașinile de dimensiuni medii și chiar mai devreme pentru vehiculele mai mici. ."