cadillac

General Motors a anunțat că va începe să vândă vehicule Cadillac complet electrice în Elveția și alte țări europene, primul pas într-o întoarcere pe piețele europene de la vânzarea mărcilor Opel și Vauxhall în 2017.

Într-un blog, șeful european al GM, Jaclyn McQuaid, a spus că vânzările elvețiene directe către consumatori ale mărcii premium vor fi urmate de alte cinci piețe europene în următorii doi ani - urmatoarele fiind Suedia și Franța.

Cadillac Lyriq va fi primul model disponibil șoferilor elvețieni, iar McQuaid de la GM a spus că clienții vor putea „finaliza întreaga achiziție online în câteva minute”.

Lyriq va avea un preț de pornire de 82.000 de franci elvețieni (89.490 USD).

Vânzările de vehicule electrice (EV) au explodat în Europa - mai mult de una din cinci mașini noi vândute în Uniunea Europeană în august au fost complet electrice. De asemenea, concurența se intensifică, un număr de producători chinezi de vehicule electrice vizează consumatorii europeni.

Chery, producătorul auto nr. 8 din China după volumul vânzărilor în 2022, a declarat la începutul acestei săptămâni că va lansa trei mărci de mașini în Europa în următorii doi ani, inclusiv marca sa exclusiv electrică Exlantix.

Alți producători de mașini, inclusiv liderul de piață BYD și rivalii mai mici Xpeng și Nio, au anunțat, de asemenea, planuri de expansiune europeană, pe măsură ce concurența crește pe plan intern și crește creșterea internă.

În 2017, GM a vândut mărcile Opel și Vauxhall, care pierduseră bani timp de două decenii, către PSA din Franța. Brandurile au revenit rapid la profitabilitate la PSA.

PSA a fuzionat ulterior cu Fiat Chrysler pentru a forma Stellantis.