Postul de televiziune Kanal D a ajuns la a patra amenda de 200.000 de euro din partea forului Consiliului Național al Audiovizualului pentru depășirea de publicitate.

Întrunit în ședința publică din data de 20.03.2024, Consiliul Național al Audiovizualului a analizat raportul de monitorizare întocmit de direcția de specialitate privind duratele inserțiilor de publicitate difuzate în perioada 01-31.12.2023, în intervalul orar 06.00-18.00, de 11 posturi centrale de televiziune (Antena 1, Antena 3 CNN, B1 TV, Digi 24, Kanal D, Național TV, Prima TV, Pro TV, Realitatea Plus, România TV și TVR 1). 

Constatând încălcarea dispozițiilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00 - 18.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 - 24.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv”, CNA a decis sancționarea postului Kanal D cu amendă de 200.000 de lei pentru depășirea duratei admise de difuzare a publicității cu 4 ore, 29 de minute și 25 de secunde.

Cuantumul total al amenzilor pentru Kanal D a ajuns la 800.000 de euro pentru depășirea de publicitate.