Voi cum stați cu închiderea conturilor la bănci ?

Cu toții știm că dacă ești de acord să îți faci un card de credit tot ce trebuie să faci e să îți dai acceptul unuia de la bancă care te-a sunat de la servicii pentru clienți și apoi îl trimit prin poștă sau prin curier . Ca să îl închizi, ei bine asta e o altă aventură. Trebuie să mergi personal la nu știu ce sucursală, să depui cereri , să aștepți X zile să fi sunat , să confirmi că, deși ai depus cerere de închidere cont, tu chiar insiști să îți închizi contul.

Cea mai recentă aventură e cu cei la Garanti BBVA Romania Pe vremea când i-am cunoscut eu se numeau Bank. Țin minte că niste doamne de la bancă au venit la locul meu de muncă, mi-au dat un formular și am primit cardul prin curier. Nu mai țin minte când m-am decis să il închid dar prima încercare a fost un eșec pentru că m-au convins ca nu plătesc nimic dacă țin cardul … ofertă. 

Între timp s-au făcut ani și nici nu au mai insistat să îmi trimită card nou după ce cel vechi expira. Lovindu-mă de ideea că diferite alte bănci îmi spuneau că figurez ca având credit (chiar dacă nu cheltuisem nici o sumă de bani), și deci “nu mă încadrez la X produs”) am decis să închid totuși contul bancar pe care oricum nu îl folosesc. Și a început aventura ! 

Mai întâi ajung la un sediu al băncii. Pe baza buletinului, domnul de la ghișeu îmi zice că trebuie să mă duc la oficiul de unde au venit anterior doamnele și că la mine e mai complicat, că am și niște bani în plus în cont. Cu răbdarea necesară mă îndrept către oficiul indicat unde dau de alți domni , trecuți de prima tinerețe (apropo mulți domni). Bun … domnul care m-a luat în primire, și pe sora mea, care și ea solicita același lucru, ne spune că, de fapt, colegul lui de la celălalt oficiu trebuia să mă rezolve. Îmi dă un formular și după ce îl completez începe să tasteze .Așteptam să îmi spună că am o sumă de bani în plus și să mă întrebe ce fac cu ei. Nu a spus nimic până nu l-am întrebat și nici atunci nu mi-a spus decât că am suma X în cont dar că v-a trebui să aștept 30 de zile să mă sune cineva de la bancă să îmi confirme că au închis contul și să mă întrebe ce fac cu banii ăia în plus.

Se întâmpla pe 10 noiembrie 2023 și am și acum copie după cerere cu număr de înregistrare și conform cu originalul prin care am cerut închiderea contului. Nu am înțeles de ce trebuia să justific sau să dau detalii despre decizia mea. 

Pe la finalul lui februarie primesc mai multe apeluri pe care True Caller mi le identifică ca fiind numărul celor de la Garanti. Am pierdut vreo două apeluri așa că am sunat eu înapoi . Mă gândeam că după 3 luni au vreo noutate. Prima doamnă spune că a identificat numărul și o să roage colega, în sarcina căruia eram, să mă sune. După o oră primesc apelul: "Bună ziua , v-am sunat să actualizam datele de marketing . O opresc și îi comunic că eu am crezut că mă sună să îmi confirme închiderea contului și să îmi spună cum facem cu banii în plus. Răspunsul ei a fost: Din păcate nu e în sarcina mea dar o să rog colegii din departamentul abilitat să vă sune."

Din 22 februarie 2024 și până azi 8 martie nici un coleg de la Garanti nu a revenit să îmi confirme ca au închis contul și să îmi spună cum vreau să procedăm cu banii în plus.

La aniversarea a 4 luni de la depunerea cererii de închidere, mă gândeam dacă să apelez la cei de la ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor să ii întreb în cât timp este obligată o bancă să îmi închidă un cont și dacă tacticile de a pune oamenii pe drum sunt normale !

Vouă cât timp v-a luat sa închideți un cont bancar și ce aventuri sau alte abuzuri ați avut cu băncile ?