Postul de televiziune Acasa TV încearcă să revină la fosta sa perioadă de glorie si se (re) transformă în post generalist după ce în 2022 și-a luat numele înapoi.

Unul din cele mai urmărite posturi de televiziune în perioada sa de glorie a intrat încet, încet în umbră după renunțarea în 2014 la tot departamentul de emisiuni.

Pe 9 mai 2014 întregul departament care se ocupa de emisiunile Poveștiri adevărate, Poveștiri de noapte, Cancan.ro, Dincolo de poveștiri și Doctorul casei a fost restructurat. Atunci Acasă TV difuza doar reluări (emisiuni TV) și telenovele.

De altfel noua strategie a postului Acasă TV a fost „concentrarea pe producții latino-americane, consolidându-și astfel poziționarea tradițională ca post TV de nișă, dedicat publicului feminin”. „Prin acea strategie, care a avut sloganul Viața e o telenovelă, Acasă e viața ta, Acasă TV și-a propus să răspundă așteptărilor publicului feminin din România, prin producții romance de succes la nivel internațional”, se arăta în comunicatul de presă semnat de Lucia Antal, PR & Marketing Director Pro TV

La data de 28 august 2017, postul Acasă TV a fost redenumit în Pro 2, într-un proces de uniformizare a branding-ului posturilor TV din portofoliul MediaPro.

La data de 22 iulie 2021, canalul TV Pro 2 a renunțat la emisiunile TV (reluări) și serialele TV românești devenind complet un post de seriale TV dramatice pentru publicul feminin. În schimb din toamnă a lansat emisiunea Femeia alege, prezentată de Majda Aboulumosha. Emisiunea nu a impresionat și nici audiența.

Pe data de 7 martie 2022, printr-un spot difuzat pe Pro TV, a fost anunțat că Pro 2 redevine Acasă TV, din nou ca post TV pentru femei. Schimbarea a avut loc pe 4 aprilie 2022. Redenumirea a afectat și postul Acasa GOLD.

În prezent, ACASĂ TV difuzeaza seriale turcești, indiene și mexicane iar în week-end difuzează filme de dramă si romantice americane.

Conform datelor de audiență pe luna februarie 2024 ale ARMA, postul ACASA TV ocupa locul 20 la nivel național în ceea ce privește audiența medie. Acasa TV are o audiență medie de 384000 de telespectatori la nivel național și un rating de 0,22.

Conform Paginademedia, reprezentanții Pro TV au depus la CNA o solicitare de transformare a postului în tematic generalist din filme și seriale. Pentru a deveni, din nou, post generalist, ACASA TV va avea emisiuni informative.

Altfel spus, Acasă TV, parte a grupului Pro, va avea două noi programe de ştiri, de luni până vineri. Ştirile Acasă - Actualităţi, de la ora 11.00 şi Ştirile Acasă - Magazin, de la ora 15.00.

"Acasă îşi doreşte să ofere un mix de programe care să se adreseze publicului larg, cu o aplecare mai mare către emoţie şi nu neapărat spre adrenalina care este livrată de posturile tradiţionale generaliste.Este un proiect la care ne gândim de ceva vreme, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care acum mai puţin de doi ani am revenit la denumirea postului de Acasă. 

Considerăm că în momentul de faţă suntem pregătiţi să facem acest pas. În structura de programe suntem foarte atenţi cu ceea ce vom libra publicului. Avem 2 program de ştiri de luni până vineri, în care ne dorim să oferim ştirile într-un pas şi un ritm şi conţinut puţin diferit de ştirile care sunt livrate de posturile tradiţionale, mult mai uşor de digerat pentru public, inclusiv orele de difuzare sunt alese pecial pentru a fi vizionate la ore mai puţin tradiţionale.

E un calup care începe la ora 11.00, este dincolo de iureşul de dimineaţă, iar cele de după-amiază de la ora 15.00 sunt livrate într-un moment al zilei când sunt mult mai uşor de vizionat. 

Privitor la conţinut, ne vom axa în principiu pe nişte ştiri mai calde, dar fără a priva publicul nostru de ştirile importante ale zilei.

Totuşi menţionăm că ştirile vor fi editate de o echipă dedicată pentru Acasă vor avea grafică proprie. În plus faţă de ştiri, o să avem şi două programe, unul cu tematică educaţională şi unul cu tematică culturală, sâmbăta şi duminica, în prima parte a zilei.”, a spus Florin Turcilă, reprezentantul Pro TV, în ședința CNA, citat de Paginademedia.

Tot el a spus că decizia nu are legătură cu poziționarea postului ACASA în grila cabliștilor, care au obligația de a aranja canalele tv în funcție de tematica lor. 

Reorganizarea grilelor de canale TV a aruncat postul ACASA TV mult în spate, în categoria filme și seriale. Strategia posturilor tv de a deveni generaliste a fost ulterior preluată și de alte posturi tv mai ales că CNA a aprobat aceste solicitări.