eurovision america latina

EBU a anunțat planuri de extindere a mărcii Eurovision Song Contest (ESC) în America Latină.

Eurovision Song Contest America Latină va fi produs de Christer Björkman de la Voxovation, Anders Lenhoff, Ola Melzig, Peter Settman și Greg Lipstone, producătorii American Song Contest și Eurovision Song Contest Canada.

Potrivit EBU, ESC 2022 a generat peste 75 de milioane de spectatori unici pe YouTube în tot conținutul ESC din 232 de teritorii din întreaga lume, țările din America Latină fiind printre piețele cu cele mai bune performanțe pentru țările neparticipante. Dintre aceste țări, Argentina, Brazilia, Chile și Mexic au înregistrat cele mai mari vizionări de conținut.

Producătorii vor începe acum căutarea unui oraș gazdă pentru Eurovision Song Contest America Latină printre piețele cu cele mai bune performanțe din America Latină în lunile următoare.

Comentând despre dezvoltare, supervizorul executiv al ESC, Martin Österdahl, a declarat: 

„După lansarea Concursului American Song Contest și cu planurile în curs pentru Eurovision Song Contest Canada anul viitor, Uniunea Europeană de Radiodifuziune este încântată să lucreze acum cu Voxovation pentru a aduce entuziasmul și magia Concursului de cântec Eurovision în America Latină. Formatul unic Eurovision găsește noi fani pe tot globul în fiecare an și abia așteptăm să extindem brandul în această parte extrem de diversă a lumii”.

Peter Settman și Greg Lipstone, în numele echipei de producție Voxovation, au adăugat: 

„Fanii din America Latină s-au prezentat în mod constant și au promovat marca Eurovision Song Contest, iar Eurovision Song Contest America Latină este întruchiparea acelei pasiuni fervente, de asemenea. ca o continuare a viziunii ample pe care noi, echipa producătoare, o avem pentru Eurovision ca brand global”.

Concursul de muzică Eurovision, organizat de EBU, este cel mai mare eveniment de muzică live din lume, cu peste 180 de milioane de oameni ce s-au uitat la competitie pe canale liniare și digitale în 2022.

În timpul Marii Finale, cotele de audiență din 40 de piețe dublează în mod obișnuit audiența în orele de maximă audiență pe posturile de televiziune naționale participante, iar în rândul publicului cu vârsta între 15 și 34 de ani, audiența este de patru ori mai mare.

Chiar și așa, Eurovision a devenit un concurs geo politic marcat în fiecare an de scandaluri legate de desemnarea câștigătorilor și procesului de vot.

După ediția din acest an conducerea TVR a anunțat că ia în considerare renunțarea particpării la acest concurs.