Spotify Technology a majorat luni prețurile pentru planurile sale premium în mai multe țări, inclusiv Statele Unite și Regatul Unit, deoarece compania de streaming de muzică caută să sporească profitabilitatea într-o economie incertă.

Mișcarea va avea ca rezultat o creștere a prețului de 1 USD pentru planurile Spotify în SUA, abonamentul single premium costă acum 10,99 USD, duo la 14,99 USD, familie la 16,99 USD și planul pentru studenți  5,99 USD.

Măsura se aplică și pentru o serie de ale țări potrivit unui anunț al companiei. Lista țărilor este următoarea: Andorra, Albania, Argentina, Austria, Australia, Bosnia and Herzegovina, Belgium, Bulgaria, Brazil, Canada, Chile, Colombia, Costa Rica, Cyprus, Denmark, Ecuador, Estonia, Spain, Finland, France, United Kingdom, Greece, Guatemala, Hong Kong, Croatia, Indonesia, Ireland, Israel, Iceland, Italy, Lithuania, Luxembourg, Latvia, Monaco, Montenegro, North Macedonia, Malta, Mexico, Netherlands, Norway, New Zealand, Peru, Portugal, Serbia, Sweden, Singapore, Slovenia, Slovakia, San Marino, Thailand, Türkiye, United States, Kosovo.

Așadar, pentru moment România nu se află pe lista țărilor unde Spotify se scumpește. Prețurile abonamentelor Spotify rămân neschimbate în România și sunt exprimate în euro conform tabelului de mai jos:


Spotify s-a mutat în ultimele luni pentru a crește marjele cu sute de disponibilizări și o restructurare a unității de podcast, pe care a construit-o cu investiții de miliarde de dolari.

Creșterile de preț vin într-un moment în care serviciile de streaming, atât audio, cât și video, sunt supuse unei presiuni crescânde a investitorilor pentru a crește profitabilitatea după ani în care a prioritizat creșterea utilizatorilor.

Serviciile rivale de la Appl și Amazon.com și Tidal au crescut toate prețurile în acest an, în timp ce YouTube a crescut și prețurile săptămâna trecută pentru planurile sale premium lunare și anuale din SUA, pentru prima dată de la lansarea serviciului de abonament în 2018.

Spotify, care a indicat în aprilie că va crește prețurile în 2023, a crescut și prețurile în 46 de țări anul trecut.

Compania cu sediul în Suedia urmează să-și prezinte marți rezultatele pentru al doilea trimestru.