Numarul de companii considerate “pregatite pentru viitor” si pentru a gestiona viitoare provocari – precum competitia crescuta, asteptarile in schimbare ale angajatilor, precum si cresterea cererii din partea clientilor – a crescut la nivel global, potrivit unui amplu studiu realizat de Vodafone Business.

94% dintre aceste companii cred ca sunt bine pregatite pentru a face fata riscurilor, fata de 58% dintre toti respondentii, iar 82% au afirmat ca planul lor de continuitate a afacerii a functionat bine.

Prin capacitatea lor de a face fata riscurilor, schimbarii si neprevazutului, companiile “pregatite pentru viitor” sunt cel mai bine pozitionate pentru crestere. O analiza suplimentara a studiului realizata de London School of Economics a identificat o legatura intre companiile “pregatite pentru viitor” si performanta de business. Organizatiile care au inregistrat o crestere de 10 puncte a scorului privind gradul de pregatire pentru viitor au o probabilitate cu 36% mai mare de a-si depasi competitorii . 

Transformarea digitala accelerata

Studiul a aratat, totodata, ca organizatiile “pregatite pentru viitor” s-au maturizat in ceea ce priveste transformarea digitala. 89% dintre acestea si-au creat un plan clar de dezvoltare in aceasta privinta, comparativ cu doar 60% dintre companii in general. Companiile “pregatite pentru viitor” au fost mai bine pozitionate sa accelereze transformarea digitala in timpul pandemiei, iar 71% au actionat chiar in acest fel, fata de 55% dintre business-uri in general. La nivel global, 80% dintre companiile “pregatite pentru viitor” sunt optimiste cu privire la cel putin o viitoare tehnologie testata , comparativ cu 66% dintre business-uri in general. 86% dintre aceste organizatii afirma ca iau masuri concrete pentru a gestiona o lume automatizata, fata de 75% dintre companii in general.

Companiile “pregatite pentru viitor” pun accentul pe sustenabilitate

In ciuda provocarilor pe care organizatiile le-au avut in ultimele 18 luni, companiile “pregatite pentru viitor” au ramas conectate la cererea in crestere a consumatorilor pentru branduri de a lua atitudine cu privire la teme sociale. 69% dintre aceste organizatii cred ca dezvoltarea durabila a devenit mai importanta pentru ele in timpul pandemiei. 38% dintre aceste companii vad dezvoltarea durabila ca fiind absolut necesara, aproape dublu fata de alte companii in general (21%). Tendinta pare sa se mentina in viitor, 51% dintre companiile “pregatite pentru viitor” avand in plan sa-si creasca investitiile in ESG si CSR anul viitor. 

Asteptari in crestere ale angajatilor

Nu doar asteptarile clientilor au crescut ; si angajatii au asteptari mai mari de la angajatori, incluzand o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste locul de unde muncesc (50%), asteptari mai mari de a putea munci avand gradul de libertate si autonomie pe care il doresc (50%), precum si numarul de ore pe care le muncesc (49%). Aceste aspecte sunt mult mai pregnante in randul generatiei Z, 57% dintre organizatii identificand la acesti angajati asteptari mai mari de flexibilitate cu privire la locul de munca. Totusi, aceasta nevoie in crestere de flexibilitate ridica provocari pentru companii in ceea ce priveste cultura organizationala. Raportul arata ca 73% dintre companii sunt de parere ca lucrurile devin tot mai dificile in ceea ce priveste cultura organizationala.  

Vinod Kumar, CEO Vodafone Business a declarat: “In ciuda tuturor provocarilor din ultimele 18 luni, fara indoiala companiile “pregatite pentru viitor” s-au adaptat mai rapid decat restul. Pandemia a fortat multe organizatii sa-si re-examineze operatiunile, cu o mai mare concentrare pe transformarea digitala. Pe masura ce asteptarile din partea clientilor si a angajatilor vor continua sa creasca, aceste companii vor fi cele care vor fi capabile sa profite de oportunitati si sa infloreasca in perioada post-pandemica.

Asa cum a aratat analiza London School of Economics, companiile avansate in transformarea lor digitala au un mai mare succes atat din punct de vedere financiar, cat si al ESG. La Vodafone Business intelegem provocarile pe care organizatiile le au in ceea ce priveste startul transformarii digitale si putem fi un partener care sa le ajute sa demareze acest proces.”

Saul Estrin, Profesor Emerit de Economie si Strategie de Management, si Christine Cote, Lector asociat, de la Departamentul de Management al London School of Economics, au declarat : “Am lucrat impreuna cu Vodafone Business la dezvoltarea unei metodologii riguroase pentru a descoperi daca organizatiile “pregatite pentru viitor” au o probabilitate mai mare de a prospera comercial confruntate cu tendintele de business actuale, precum si de a avea o contributie mai mare la binele social. Asa cum reiese din raport, este clar ca aceste organizatii au o performanta financiara mai buna si un scor ESG mai mare decat competitorii lor. Companiile care se pregatesc pentru viitor acum vor avea un dublu castig – in ceea ce priveste profiturile lor si impactul social pe care il genereaza.”