video on demand

Persoanele cu vârsta între 16 și 24 de ani urmăresc de șapte ori mai puține emisiuni TV decât cei cu vârsta de peste 65 de ani, care încă se bucură de acest continut timp de o treime din ziua lor, se arată într-un studiu Ofcom din Marea Britanie.

Autoritatea de reglementare spune că „decalajul dintre generații” în obiceiurile mass-media a atins un maxim istoric.

Oamenii de 16-24 de ani petrec mai puțin de o oră (53 de minute) în fața televiziunii clasice într-o zi medie – o scădere cu două treimi în ultimii zece ani.

În schimb, cei cu vârsta de 65 de ani și peste își petrec încă aproximativ o treime din ziua lor bucurându-se de televiziune, stând jos timp de aproape șase ore (5 ore și 50 de minute) zilnic. Acesta este puțin mai mare decât acum un deceniu.

Aproximativ o cincime din locuințe (5,2 milioane) se abonează la cele trei dintre cele mai populare platforme – Netflix, Amazon Prime Video și Disney+ – la un cost de aproximativ 300 de lire sterline pe an.

Cu toate acestea, așa cum a fost raportat anterior, creșterea costului vieții a făcut ca numărul de abonați la cel puțin un serviciu de streaming să scadă cu peste 350.000, la 19,2 milioane.
„După ani de creștere puternică, numărul de locuințe care folosesc servicii de streaming a început să scadă în 2021, înainte de a începe să scadă în primăvara acestui an”, a declarat Ian Macrae, Director of Market Intelligence al Ofcom. 

„Cu toate acestea, anulările nu reprezintă neapărat clienți care s-au pierdut definitiv. Sondajul Ofcom asupra abonaților care și-au anulat abonamentul la un serviciu de streaming la începutul acestui an a constatat că aproape trei sferturi (73%) dintre clienți au spus că au crezut că se vor reabona – reflectând flexibilitatea care le permite clienților să închidă și să renunțe la abonamente în funcție de schimbările de programe, nevoi sau circumstanțe.”
Radiodifuzorii publici au pus mai mult accent pe serviciile lor la cerere. 82% dintre oameni au spus Ofcom că au folosit un serviciu la cerere PSB în ultimele șase luni, aproximativ aceeași proporție care au spus că au folosit cel puțin un serviciu de streaming (83%). Șase din zece (59%) telespectatori au spus că au folosit aceste platforme pentru a viziona canale sau programe în direct în momentul în care sunt difuzate.