Virgin Galactic Holdings a declarat că startup-ul de turism spațial își va lansa al doilea zbor comercial într-o fereastră care se deschide luna viitoare, după un prim zbor de succes în iunie.

Firma este printre puținele companii spațiale cu sediul în SUA, alături de Blue Origin de la Jeff Bezos și SpaceX de la Elon Musk, care răspunde cererii în creștere pentru operațiuni spațiale comerciale și călătorii în spațiu.

Acțiunile companiei fondate de miliardarul britanic Richard Branson au crescut cu aproximativ 3% la tranzacționare înainte de clopot, după ce au câștigat 11% până în acest an.

Detalii despre echipaj, piloți și manifestul de zbor pentru misiunea care urmează să fie lansată într-o fereastră care se deschide pe 10 august, vor fi făcute publice mai târziu, a spus compania.

Un echipaj de trei membri ai primei sale misiuni „Galactic-01” a făcut scurta călătorie suborbitală, marcând o descoperire întârziată pentru companie, inaugurând în sfârșit serviciul comercial după ce a fost plin de eșecuri în dezvoltare timp de aproape 20 de ani.

Virgin Galactic a declarat anterior că a rezervat deja un număr de aproximativ 800 de clienți, taxând cel mai mult de la 250.000 la 450.000 USD pe loc și intenționează să construiască în cele din urmă o flotă suficient de mare pentru a găzdui mai mult de un zbor pe zi.

Misiunea „Galactic-02” va fi transmisă în direct și pe site-ul companiei.