Digi Communications NV, unul dintre liderii la nivel european în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate (incluzând venituri și alte câștiguri) de 433,7 milioane euro în T3 2023, o creștere de 13% față de aceeași perioadă a anului precedent. 

EBITDA ajustată a crescut cu 19% comparativ cu rezultatul din T3 2022, ajungând la 150,4 milioane euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 129,3 milioane euro.

Performanța solidă înregistrată în cel de-al treilea trimestru al anului, în linie cu așteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în primele nouă luni din 2023. În consecință, Grupul a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an, venituri consolidate de 1.238,8 milioane euro, o creștere cu 13% față de 9L 2022, EBITDA ajustată de 430,3 milioane euro (+16% față de 9L 2022) și EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 367,9 milioane euro (+17% față de 9L 2022).

Serghei Bulgac , CEO Digi Communications , a declarat: 

„Rezultatele financiare solide generate de Grupul nostru în cel de-al treilea trimestru reflectă succesul inițiativelor noastre strategice. Evoluția remarcabilă la nivelul tuturor categoriilor de servicii din România și Spania este aliniată cu proiecțiile noastre pentru acest an și evidențiază capacitatea noastră de a  executa strategia de creștere cu precizie. 

Performanța financiară susținută este rezultatul direct al creșterii puternice a bazei de clienți, determinată de o creștere substanțială a numărului de RGU în România și Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creștere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. 

Pe măsură ce continuăm expansiunea geografică a Digi în piețele în care activăm, rămânem dedicați misiunii de a oferi servicii competitive  superioare tuturor clienților noștri. Privind dincolo de 2023, suntem încântați să avansăm cu intrarea noastră în piețele din Portugalia și Belgia, unde ne propunem să replicăm modelul nostru de servicii accesibile și de înaltă calitate, asigurând astfel creșterea noastră continuă în peisajul telecomunicațiilor la nivel european.”



În T3 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depășind 23,2 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei piețe în care activează – România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Ofertele Grupului includ servicii de telefonie mobilă și fixă, internet fix și date și servicii de televiziune cu plată. În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă și divertisment printr-o rețea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o rețea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a rețelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.

Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 45% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei piețe în care Digi activează. Continuând ritmul de creștere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10,5 milioane, o creștere cu 21%, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.

În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane RGU, o evoluție de 19% față de T3 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 10%, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 4,5 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu și satelit) a înregistrat o creștere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piața românească a fost de 16,7 milioane de clienți, în creștere cu 10%.

Operațiunile din Spania au continuat să aibă o performanță bună în T3 2023, unde numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie mobilă a crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului precedent, la 6,1 milioane RGU. Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 24%, până la 4,5 milioane de RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 66%, până la 1,2 milioane.

În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 14%, ajungând la 409.000 RGU la finalul T3 2023.

Inițiativele strategice din Portugalia și Belgia ale Grupului au creat terenul pentru extinderea viitoare a Digi în aceste două piețe. În Portugalia, entitatea locală se pregătește la nivel organizațional pentru a demara furnizarea de servicii comerciale în 2024. Pregătirile sunt susținute de un parteneriat pe termen lung încheiat de Digi cu Cellnex, un jucător cheie în sectorul infrastructurii de telecomunicații din această țară.

În Belgia, asocierea dintre Digi Communications Belgium N.V. și InSky N.V., a stabilit baza pentru operațiunile viitoare prin semnarea, în august 2023, a unei serii de contracte de tip en-gros cu Proximus Plc, principalul jucător în domeniul telecomunicațiilor din Belgia. Aceste acorduri vor completa pachetul de spectru mobil care a fost câștigat în iunie 2022 de joint venture.