Anul 2024 aduce pentru jucătorii din retail provocări diverse, între care dificultățile încă existente în lanțurile de aprovizionare, lipsuri de personal, inflație crescută și nu numai. Faptul că provocările persistă îi convinge pe retaileri că acest lucru devine mai degrabă o normalitate decât o excepție.

Având în vedere un astfel de context, inovațiile tehnologice și ale proceselor de business, dar și îmbinarea dintre cele două vor fi cheia rezultatelor de afaceri superioare în 2024, oferind și o perspectivă bună de creștere sustenabilă în viitor. Retailerii trebuie să învețe cum inteligența artificială, cloud-ul, robotica, Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT), realitatea augmentată și virtuală, dar și alte unelte îi pot ajuta pentru a solidifica loialitatea clienților și a spori încrederea acestora. 

Portofoliul SAP cuprinde o mulțime de companii care folosesc capacitatea soluțiilor de business bazate pe inteligență artificială pentru a crea relații de lungă durată cu clienții acestora. Fie că este vorba de crearea unor experiențe personalizate de shopping, de planificări îmbunătățite a cererii din piață sau de reducerea costurilor, soluțiile SAP pot îmbunătăți astfel de zone de business.

Pe parcursul anului 2023, SAP a ajutat lideri din domeniul retail să depășească obstacole majore și să se pregătească pentru viitor. Compania de software a sprijinit aceste organizații pentru a oferi experiențe cât mai plăcute clienților finali, dar și pentru a adopta practici mai sustenabile, urmărind totodată eficiența și inovația. Între proiectele de succes implementate de SAP în cursul anului trecut se numără:

Kaufland/ Schwarz IT. Schwarz IT este partenerul tehnologic și providerul principal de servicii pentru Schwarz Group, unul dintre liderii din retail la nivel mondial. Kaufland, parte din Schwarz Group, are sute de hipermarket-uri în Europa, inclusiv în România, oferind o gamă largă de produse alimentare și non-alimentare la prețuri competitive. Satisfacția clienților, acțiunile sustenabile și reducerea risipei alimentare sunt piloni importanți ai politicilor Kaufland. Pentru a îmbunătăți planificarea cererii și a refacerii stocurilor, Schwarz IT și Kaufland au ales SAP ca partener pentru implementarea unei soluții inovatoare, care învață pe cont propriu, având capabilități AI.

ALDO. Unul dintre marii retaileri de modă de pe mapamond, ALDO Group folosește SAP pentru a spori loialitatea clienților și pentru a se ridica la așteptările tot mai crescute ale acestora. Mai exact, ALDO Group folosește SAP Commerce Cloud pentru a îmbunătăți experiența clienților – de la oferirea de selecții personalizate de produse până la un proces de achiziție simplificat. Compania folosește și SAP Emarsys Customer Engagement, care sporește loialitatea, dar și rata de retenție a clienților.

Swarovski. Ca furnizor de bijuterii și accesorii de lux, pentru Swarovski este crucială oferirea de experiențe de calitate ridicată, care se bazează pe tradiția îndelungată a companiei în această nișă. Cel mai recent pas din parteneriatul de 40 de ani dintre cele două organizații îl reprezintă integrarea soluțiilor RISE with SAP și SAP Commerce Cloud. Împreună, aceste două soluții permit SAP să sprijine Swarovski în creșterea gradului de loialitate a clienților, dar și în privința creării de experiențe unice de cumpărare. Acestea vin la pachet și cu un nucleu digital pregătit pentru viitor, flexibil și sigur, ce oferă posibilități continue de inovare.

e.l.f. Beauty. În ultimele două decenii, e.l.f. Beauty s-a remarcat ca un producător de cosmetice și produse ce îngrijire a pielii de înaltă calitate, cruelty-free, vegane și certificate Fair Trade. Pentru a-și moderniza zona de backend și pentru a ajuta la îndeplinirea așteptărilor clienților, e.l.f. Beauty a implementat soluții SAP. Cu ajutorul RISE with SAP, SAP Analytics Cloud și SAP Integrated Business Planning for Supply Chain, e.l.f. Beauty se așteaptă să îmbunătățească prognozarea cererii, dar și să optimizeze și mai mult experiența clienților săi. 

Hunkemöller. Brandul de lenjerie cu cea mai rapidă creștere din Europa va folosi SAP pentru a oferi clienților săi experiențe personalizate și pentru a ține pasul cu cererea tot mai ridicată a produselor din gamă. Primul pas major din transformarea digitală a Hunkemöller îl reprezintă integrarea SAP S/4HANA Cloud Public Edition în procesele companiei. Brandul de lenjerie folosește o versiune a soluției optimizată pentru industria modei, având posibilitatea de a administra cu ușurință diverse aspecte de business, toate utilizând o singură platformă. Astfel, Hunkemöller își poate optimiza inventarul și costurile, ajungând la rezultate financiare superioare.

Succesul în industria de retail necesită claritate și încredere în ceea ce privește planificările de business și adoptarea soluțiilor digitale. Companiile pot crește în mod inteligent și pot avea sub control viitorul dezvoltării, aducând laolaltă date enterprise și aplicații cu AI, ce pot fi folosite de oricine din organizații. 

CP