De Crăciun, clienții Vodafone primesc cadouri

Niciun comentariu

joi, noiembrie 25, 2021

vodafone crăciun

La Vodafone, Crăciunul vine cu daruri pentru clienții săi: tablete, vouchere pentru achiziția de telefoane smart, gadgeturi, internet nelimitat, dar și cea mai bună experiență de vizionare TV de pe piață, prin platforma Vodafone TV. 

Oferta este disponibilă până în luna ianuarie. 

„Suntem aproape de finalul încă unui an dificil, în care ne-am bazat pe tehnologie și comunicații electronice pentru a ne continua activitatea, la birou și acasă, pentru a învăța, dar și pentru divertisment.

 

Mai mult, a fost un an în care Vodafone și-a continuat parcursul de transformare dintr-o companie de telecomunicații într-una de tehnologie, care asigură acces la servicii convergente pentru un număr cât mai mare de oameni, în misiunea noastră de a nu lăsa pe nimeni în urmă în evoluția către o societate digitală incluzivă. 

 


Astfel, ne dorim să avem cu toții un Crăciun magic, să fim mai conectați unii cu ceilalți și să ne bucurăm împreună de darurile primite. Ne-am propus să oferim clienților noștri, existenți și noi, cadouri, acesta fiind modul nostru de a ne arăta recunoștința pentru că ne-au fost alături, pentru că au avut încredere în noi și în serviciile noastre, pentru că ne impulsionează în fiecare zi să fim mai buni în ceea ce facem și pentru că ne ajută, folosind serviciile noastre, să ducem binele mai departe către cei care au cea mai mare nevoie de el”, a declarat Nedim Baytorun, Consumer Business Unit Director.

Tablete, căști wireless și Internet nelimitat, pentru abonați

Oferta de Crăciun la achiziția de abonamente de servicii mobile de la Vodafone vine cu tablete, căști wireless sau internet nelimitat, în funcție de planul tarifar ales. Astfel, clienții care optează pentru unul dintre abonamentele RED Infinity 22 sau RED 15 vor putea alege între o tabletă sau o pereche de căști wireless, în timp ce abonamentul RED 12 vine cu căști wireless gratis, respectiv trei luni de acces nelimitat la Internet în cazul abonamentului RED 9.  

Tablete, căști wireless și Internet nelimitat vor primi și abonații existenți care optează pentru prelungirea abonamentului, în funcție de valoarea acestuia și de criteriile de eligibilitate.

Totodată, utilizatorii prepay care se portează în rețeaua Vodafone vor primi un voucher de 50 de euro pentru achiziția unui telefon smart pe www.vodafone.ro, dacă optează pentru unul dintre planurile tarifare RED Infinity 22 sau RED 15, respectiv internet nelimitat timp de trei luni în cazul abonamentelor RED 9 și RED 12. 

Nu în ultimul rând, toți abonații la serviciile mobile vor primi un voucher cadou în valoare de 50 de euro pentru achiziția unui telefon smart de pe www.vodafone.ro, până la sfârșitul anului. 

Vouchere de 50 de euro pentru achiziția de telefoane smart, la cartelă

De Crăciun, clienții care achiziționează Oferta 6 la cartelă cu număr nou, o primesc la prețul de cinci euro, alături de un voucher în valoare de 50 de euro pe care îl pot folosi pe www.vodafone.ro, pentru achiziționarea unui telefon smart, fără abonament. De același voucher se pot bucura și clienții prepaid existenți care optează pentru orice ofertă începând cu Oferta 6.

Vodafone TV, o experiență complet integrată de vizionare, în cadoul de Crăciun de la Vodafone

Pachetul de servicii cu Internet și televiziune Home Deal (Net500 +197 de canale TV) este disponibil de Crăciun la un preț promoțional de 9,9 euro pe lună, alături de Vodafone TV cu opțiunea 4K oferite cadou. Vodafone TV este o platformă TV unică în România, care aduce o experiență integrată de vizionare, adaptată noilor nevoi de consum ale utilizatorilor. Mediabox-ul 4K îmbină funcțiile TV interactive (Pause/Play, Catch-up/Replay), cu aplicațiile de streaming și cel mai mare număr de canale TV, împreună cu o librărie cu mii de ore de conținut. Experiența este completată de extraopțiunea 4K (Look 4K, Eurosport 4K și Insight TV), pentru a le oferi clienților cea mai bogată și variată ofertă de conținut, acasă sau „on the go”, prin intermediul aplicației mobile. Pentru clienții de servicii mobile, pachetul este disponibil la prețul de 7,9 euro/lună.


Pentru clienții serviciilor fixe, Crăciunul vine cu și mai multe daruri: upgrade gratuit pentru clienții de Net 300 la Net 500, până la 50 de canale TV extra pentru trei luni, gratuit, și Vodafone TV cadou la reînnoirea abonamentului.


30% dintre tinerii din Generația Z vor să lucreze în domenii tehnice

Niciun comentariu
generatia z

Conform studiului recent “Insights PulseZ”, 30% din reprezentanții generației Z care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, inteligență artificială, gaming, inginerie, electronică sau telecomunicații. Studiul a fost efectuat în rândul unui eșantion reprezentativ național din mediul urban și rural, cu 1200 de tineri cu vârste între 16 și 24 de ani.

Generația Z: cine sunt cei născuți în era Internetului?

S-au născut după 1995 și au energie pentru a învăța. Sunt inteligenți, motivați să facă o schimbare în lume, inovatori, responsabili și înțelegători. Numiți și „nativi digitali” sau „generația rețelei”, aceștia au crescut într-o lume modelată de internet. Sunt practici, inteligenți și le place să preia conducerea, deoarece sunt curajoși. Sunt mai nerăbdători și mai agili decât predecesorii lor din generația Millennials și caută noi provocări și impulsuri continuu. 

Planuri de viitor ale Generației Z: educație și jobul dorit

Unul din trei tineri plănuiește să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în țară. Sunt 12% care vor să lucreze în străinătate și tot atâți cei care vor să-și deschidă o afacere. 

Studii științifice anterioare demonstrează că această generație își alege cariera într-un mod diferit față  de alte generații, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie. Acest lucru explică de ce, atunci când își aleg angajatorul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa și atmosfera de lucru au de asemenea o importanță semnificativă (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial și flexibilitatea programului (60%). 

Domeniul de activitate preferat s-a schimbat semnificativ față de anul trecut. Dacă în 2020, unul din doi tineri își dorea să fie antreprenor sau manager, în 2021, pe lângă domeniile tehnice care cumulează opțiunile a 30% dintre respondenți, domeniile umaniste precum psihologie, resurse umane, sunt alese de 1 din 4 dintre respondenți. Următoarele opțiuni profesionale vizează medicină/wellbeing (17%) și educație/training (15%).

Cine sunt cei care doresc să lucreze în domenii tehnice?

70% dintre doritorii de domenii tehnice sunt băieți, iar 59% dintre ei spun că își doresc să învețe mai multe lucruri ce țin de domeniul tehnologiei (programare, robotică) pentru a se dezvolta (față de 37% la nivelul general al eșantionului). O altă competență ce se dorește a fi dobândită de 39% dintre reprezentanții acestui segment este munca în echipă, semnificativ mai mult față de procentul de 26% la nivel de eșantion. Interesant este și faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România, mult mai mulți față de nivelul eșantionului total (30%). Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Viitorii ingineri și IT-ști studiază la un profil real în prezent (91%) și majoritatea dintre ei stau cei mai mult pe Instagram (27%). 

Nu-și doresc o carieră, ci să fie împliniți personal

Când vine vorba de ce îi motivează pe tineri în viață, lucrurile stau în felul următor: pe primul loc se află împlinirea personală (55%), urmată de independența financiară (50%) și de sănătate (43%). Crește nevoia de dezvoltare psihică și emoțională (36% față de 31% în 2020) și scade ca număr de mențiuni ideea de a avea o carieră de succes (31% față de 36% în 2020).

Dornici să învețe pentru a se dezvolta, deși întâmpină piedici

Puțini dintre cei ce fac parte din Gen Z sunt activi pe piața muncii, însă acest lucru nu este un factor care să-i descurajeze din dorința de a învăța abilități precum organizarea personală ce privește gestionarea timpului și productivitatea (60%), educația financiară/investiții (60%, în creștere cu 9% față de anul precedent) sau dezvoltarea abilităților sociale de tip comunicare,  empatie și leadership (54%). 

Cu toate acestea, în 2021 tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante lipsuri percepute în ceea ce privește dorința de educație sunt resursele financiare (77%) urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59%) și de problema birocrației și lipsa digitalizării (55%). 

Unde îi găsim în online pe tinerii Generației Z

Angajatorii ce doresc să se apropie și să interacționeze cu potențialii lor tineri angajați, ar trebui să-i abordeze pe rețelele sociale unde acestora le place să-și petreacă timpul. Conform studiului, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) și Youtube (15%). Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) și Instagram (18%). 

“Generația Z este considerată prima generație născută într-o perioadă în care internetul și noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, acești tineri fiind extrem de conectați la mediul digital și consumatori avizi de social media. Companiile, organizațiile, dar și autoritățile se raportează la preferințele lor în construirea strategiilor de business, dar și de recrutare.” - Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights PulseZ

Schimbările pentru care ar trebui să se pregătească angajatorii

Generația Z are oportunitatea de a schimba „echilibrul de putere” dintre angajator și angajat la un model în care, în loc ca angajații să încerce să se încadreze într-o cutie numită „fișa postului”, organizațiile vor trebui să adapteze munca în funcție de setul de abilități ale angajatului. Generația Z va avea capacitatea de a cere o personalizare mai mare a ceea ce fac la muncă pentru a-și putea crea un job care să-i satisfacă și care să se alinieze cu dorințele lor.

Pentru ca angajatorii să atragă și să-i rețină pe cei mai buni și mai străluciți din această generație, va fi nevoie de o gândire diferită. Angajatorii vor trebui să înțeleagă comportamentele și tendințele unei generații care se așteaptă la mult mai multă personalizare în ceea ce privește modul în care doresc să fie tratați de către angajatorul lor și care caută mai mult decât să se potrivească într-o formă deja decupată.

Aflat la cea de a doua ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” - din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z.

Majorările salariale bugetate de companii pentru 2022 ar trebui revizuite cu 2-3 puncte procentuale în sus, din cauza inflației

Niciun comentariu
salarii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două - trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România.

Majoritatea companiilor și-au realizat bugetele de creșteri salariale la sfârșitul verii, când inflația se situa la 4%. Pentru finalul anului așteptările sunt ca inflația să depășească 7%, ceea ce ar putea determina revizuirea bugetelor salariale.

”Pentru 2022 companiile își construiseră bugete mai moderate comparativ cu acest an, când rata medie de majorare a fost de 8,9%, care venea după un an 2020 greu, cu întreruperi de activitate, șomaj tehnic sau înghețări salariale în multe industrii. Creșterea inflației peste estimări în acest an va pune însă presiune pe aceste bugete, iar companiile vor fi nevoite să își ajusteze politicile pentru a fi competitive pe piața muncii, ținând cont însă de resursele disponibile”, a declarat Daniel Anghel, Partener servicii fiscale și juridice PwC România.

Daniel Anghel

Conform estimărilor companiilor respondente, bazate pe bugetele din vară, anul viitor, cea mai mare creștere medie a salariilor de circa 13% este prevăzută în industria de serviciilor de marketing și publicitate, urmată de servicii financiare cu 11,06%, asigurări cu 8,75%, IT cu 6,83%, retail cu 5,94%, centrele de servicii cu 5,79%, industrie cu 5,42% și sectorul farmaceutic cu 4,41%. Observăm, de altfel, că sectoarele care au avut creșteri mai mici anul acesta și anul trecut, sunt în top în anul următor, pentru a recupera. Cele mai mari venituri salariale medii sunt în sectorul IT, urmat în ordine de servicii financiare, centre de servicii, industrie, bunuri de larg consum, asigurări, farmaceutic, servicii medicale, ospitalitate și retail.

Studiul reflectă și diferențe demografice în abordarea pachetelor de remunerare. Cea mai bine plătită grupă de vârstă este cea cuprinsă între 26 și 43 de ani, categoria 44-54 de ani fiind la un nivel ușor mai redus decât cea anterioară, iar după 55 de ani nivelul salarial acordat de companii scade și pentru că procentul angajaților din acest segment este foarte mic. De asemenea, remunerarea femeilor față de bărbați este vizibil mai scăzută în anumite segmente profesionale, cum ar fi categoria muncitori / operatori. 

În același timp, angajații cu performanțe ridicate sunt plătiți cu 12% până la 18% mai mult decât restul angajaților, la fel și cei care au o vechime mai mare în firmă.

”Piața muncii s-a schimbat foarte mult de la începutul pandemiei. Pe lângă accelerarea  digitalizării și schimbările ireversibile generate de flexibilitatea modului de lucru, vorbim și despre evoluții în zona relațiilor de muncă, de exemplu, o apetență crescută a multor categorii profesionale de a lucra contractual, pe proiecte, și de a nu avea angajamente pe termen lung, ceea ce determină provocări din partea organizațiilor de a-și regândi politicile de resurse umane. Astfel, presiunea dată de disponibilitatea forței de muncă de care vorbim de câțiva ani a continuă, dar capătă și valențe noi. Planurile ambițioase de creștere și transformare ale organizațiilor, inclusiv cele publice, ar putea fi limitate de lipsa resurselor umane. La nivel internațional, în 2022 angajatul va avea o putere de negociere mai mare, inclusiv în economiile stabile din punct de vedere al pieței muncii, cu atât mai mult în cele emergente din Europa Centrală și de Est, care încă au probleme structurale”, a arătat Oana Munteanu, Director People & Organization PwC România, coordonatoarea studiului.

Oana Munteanu

A doua parte a studiului salarial şi de beneficii PayWell România 2021 a fost extins, incluzând industrii noi pentru raport, respectiv tehnologie, BPO, asigurări, advertising și FMCG. Prima parte a studiului PayWell România 2021 a cuprins peste 100 de companii din industrie, banking, farmaceutic, retail și ospitalitate, pentru care rata medie de creștere a salariilor în 2022 a fost calculată la 8,1%. În total, la ambele părți ale sondajului au participat peste 200 companii, rata de creștere medie de salarii recalculată fiind 7%.

Turneul de șah Chess4Education ajunge la a patra ediție

Niciun comentariu

miercuri, noiembrie 24, 2021



Chess4Education, turneul de șah organizat de Narada împreună cu lideri ai industriei IT, a ajuns anul acesta la cea de-a doua ediție. 

După ce în 2020 industria IT a dat bătălia pentru educație pe tabla de șah și a strâns 40.000 de euro în doar 3 săptămâni, anul acesta, pe 11 decembrie, liderii din IT se așază iarăși la masa de șah, cu o nouă provocare în față. 

Dacă anul trecut 245 de copii și profesorii lor de la școala din Curcani au primit tehnologia necesară școlii online, turneul de anul acesta este văzut ca un program antreprenorial de transformare accelerată a educației. 

Narada împreună cu liderii industriei IT și prietenii ei își propun să facă mutarea decisivă pe tabla de șah în ce privește modernizarea educației românești și aducerea ei la standardele secolului 21. Aceasta înseamnă concret nu numai investiții în tehnologii pentru educație, dar mai ales în programe de perfecționare pentru profesori, astfel încât să lucreze eficient cu copiii din mediile vulnerabile și mai ales cu cei cu nevoi speciale. 

Miza partidelor de șah din turneul Chess4Education este transformarea școlii din Curcani într-un model de succes, care apoi să fie multiplicat la cât mai multe instituții de învățământ din ţară. Iar în această competiție pentru o educație de secol 21, oricine se poate alătura antreprenorilor din IT, fie ca participant la turneu, fie ca simplu donator, iubitor al sportului minții.

Antreprenorul în IT, Matei Pavel, un tânăr de 35 de ani, este cel care s-a implicat alături de Narada în organizarea Chess4Education și mobilizarea colegilor de breaslă din IT. Motivul pentru care Matei Pavel și alți lideri din industria tech au ales să sprijine eforturile Narada pentru un învățământ modern este simplu: 

„Totul pornește de la educație, noi suntem foarte conștienți de asta”, spune Matei Pavel. Problema calității educației, a competențelor cu care ies tinerii de pe băncile școlii sunt lucruri de care se lovesc concret oamenii de business din România, iar cei din IT nu fac o excepție. „N-aș spune că acest turneu are în primul rând o dimensiune umanitară, pentru că atunci când vorbim despre educație vorbim despre viitor. În fiecare zi și în fiecare lună, de fiecare dată când recrutăm oameni și trecem printr-o sută ca să alegem unul, ne lovim de problema asta. Pentru noi educația este un fel de extensie a activității noastre. Dacă nu există condiții pentru educație de calitate asta ne afectează direct”, mai spune Matei Pavel. Chess4Education este pariul pe care-l fac Narada și liderii IT că o școală dotată cu tehnologie modernă și sisteme de învățare adaptate secolului 21 poate deveni un model de succes. „Dacă ne dorim performanță de la acești copii – pentru că noi visăm că și din Curcani poate să apară noul Elon Musk – e nevoie de o bază foarte solidă”, e de părere Matei Pavel.

În 2020, planul de a ajuta copiii dintr-o singură clasă a fost transformat de Narada cu implicarea substanțială a industriei IT în susținerea cu tehnologie a tuturor copiilor și profesorilor lor de la Școala din Curcani. Anul acesta, Chess4Education are un obiectiv și mai ambițios. 

„Căutăm să construim o experiență pentru cadrele didactice din comunitate astfel încât felul în care se face educație aici să fie transformat. Ne dorim ca educația să fie inclusivă și pentru copiii cu cerințe educaționale speciale. Practic, așa arată pentru noi o educație  a viitorului, în care cadrele didactice au pregătire nu doar în termeni de cunoștințe tehnice ale actului pedagogic, ci și  în ce privește inteligența emoțională pe care să o dea mai departe elevilor. Nu vrem să lăsăm niciun copil în urmă. Ca parte a societății, avem o datorie față de fiecare dintre ei”, spune Andra Munteanu, cofondator Narada.

Școala Gimnazială nr. 1 din Curcani are nevoie de profesori cu astfel de competențe, pentru că în comunitate există destui copii vulnerabili.

 „Sunt părinți care au plecat în străinătate, iar copiii sunt lăsați în grija bunicilor, a rudelor, sunt elevi cu diverse probleme emoționale sau copii cu cerințe educaționale speciale. Vrem să știm cum să lucrăm cu ei. Dincolo de informațiile pe care le dăm copiilor, vrem să știm ce se petrece cu ei, cum să-i abordăm și cum să-i ținem la școală”, spune profesoara de limba română Valeria Neagu, care e de părere că un curs despre lucrul cu elevii cu nevoi speciale ar preveni creșterea abandonului școlar, cu o rată îngrijorător de mare mai ales în mediul rural.

Cine se poate înscrie la turneul de șah online Chess4Education

Pe 11 decembrie, pasionații de șah care vor să contribuie la eforturile de modernizare a educației românești sunt invitați de Narada să accepte provocarea unei partide alături de lideri din industria IT și prietenii lor. Cei care vor să participe la competiție se pot înscrie pe pagina turneului, achitând taxa de 250 de lei. Cei care vor să joace șah cu antreprenori, programatori, designeri, investitori, gameri și prietenii lor sunt invitați pe Chess.com în ziua turneului, 11 decembrie.

Chiar și cei care nu joacă șah pot fi de partea câștigătorilor în această competiție pentru educație, printr-o donație pe pagina dedicată turneului.

„Gata cu generațiile de sacrificiu, gata cu exodul!” spun atât Narada, cât și liderii industriei IT. Chiar dacă pandemia a scos în evidență vulnerabilitățile periculoase ale sistemului de învățământ, implicarea societății civile și a oamenilor de business pot ajuta la transformarea radicală a școlii românești. Ceea ce s-a întâmplat la Curcani poate deveni un model replicat pe scară largă, în toate şcolile din România.




Cognizant Softvision România a angajat 1000 de programatori în primele 11 luni ale anului

Niciun comentariu
Cognizant Softvision

Dezvoltatorul de produse și servicii software capitalizează pe model de muncă hibridă și pe noul model de recrutare pentru a atinge un milestone istoric.

Cognizant Softvision, lider în dezvoltarea de servicii și produse software, reprezentant al gigantului Cognizant în România, a anunțat azi că în primele 11 luni ale anului 2022 a angajat peste 1000 de profesioniști în domeniul dezvoltării de software. Acest prag de angajare, fără precedent în industria de profil, întărește poziția de mare angajator în IT, cât și aceea de companie care dezvoltă soluții digitale, folosind ultimele tehnologii pentru clienții și angajații săi.

Compania a atins acest prag de recrutare bazându-se pe fundamentul EVP-ului - The Place To Be, Now and Beyond amplificat de 2 inițiative lansate în ultimul an: modelul de recrutare națională și modelul cultural Studio eXperience:

Recrutarea la nivel național - Modelul de recrutare, oriunde din România, lansat la începutul anului, a facilitat atât angajaților proprii, cât și a acelora viitori să aleagă locația din țară de unde doresc să lucreze. Angajații Cognizant Softvision pot opta pentru munca de la birou, în orașele unde compania are sedii deschise, de acasă, de oriunde de pe teritoriul României, ori hibrid.

Studio eXperience - este cultura născută din realitatea post Covid și oferă cadrul perfect de  scalabilitate a operațiunilor Cognizant Softvision la nivel național, prin îmbunătățirea experienței de muncă a angajaților bazată pe flexibilitate, opționalitate, oferind astfel fiecărui angajat posibilitatea de a alege de unde și cum lucrează.

Aceste eforturi, combinate cu o echipă de recrutare și talent management determinată și puternic focusată pe excelență și rezultate, au permis Cognizant Softvision să crească dramatic, în ciuda pieței extrem de competitive a talentului de ingineri software din România.

“Peste 1000 de angajați în 11 luni, este un puternic indicator al faptului că Cognizant Softvision se bucură de atenție și considerație în regiune. Într-un an în care trendul este de reconsiderare a locului de muncă, fără precedent în piață, ne bucură foarte mult că peste 1000 de oameni au ales Cognizant Softvision ca și companie unde să se dezvolte, să crească, să devină cea mai bună versiune a lor, exact așa cum promite și EVP-ul nostru: The Place To Be, Now and Beyond. Aceasta este, de fapt, esența Cognizant Softvision: crearea unui loc în care cei mai importanți 3 piloni din cariera fiecăruia: oamenii, statutul companiei și oportunitățile se îmbină armonios, un loc unde posibilitățile de creștere sunt nelimitate și în același timp adaptate stilului propriu de viață ” a spus Mihai Constandiș, Country Manager, Romania and Head of Eastern Europe Studios, Cognizant Softvision. 

 

“De asemenea, sunt foarte mândru că am reușit să aducem toți acești noi colegi talentați și pregătiți ce acoperă un spectru larg de tehnologii, precum JAVA, Web, .NET, Mobile, Big Data, DevOps și QA Automation. Desigur, vom continua trendul susținut de recrutare și creștem, în continuare, oferind tuturor pasionaților de tehnologie The Place To Be, Now and Beyond.”, a mai adăugat Constandiș.

Un alt motiv, la fel de important, ce a facilitat atingerea acestei cifre impresionante a fost structura specifică de organizare a companiei, în principal cu accent pe conceptul de Pods, Guilds și Comunități. Pod-urile sunt echipe multidisciplinare cu o metodologie de lucru Agile care colaborează direct cu clienții companiei. Aceste modele de lucru au fost dezvoltate pentru a conferi structură și adaptabilitate pentru organizația din România, cât și pentru a facilita scalabilitatea, indiferent de cât de mare ar fi aceasta, în principal după achiziția Softvision de către Cognizant, la finalul anului 2018.

“România continuă să ridice ștacheta pentru organizația noastră și pentru omologii din alte regiuni” a spus Andres Angelani, CEO, Cognizant Softvision. “ Expertiza, modelul de leadership și cultura organizațională au oferit stabilitate și au generat noi oportunități de dezvoltare, în aceste timpuri nesigure. Nu aș putea fi mai mândru de ceea ce a realizat Cognizant Softvision România, în anul ce tocmai se încheie, și privesc încrezător înspre planurile ambițioase de dezvoltare din 2022”, a concluzionat Angelani.

Cognizant Softvision este lider în domeniul soluțiilor software, dezvoltând soluții și produse digitale complete care conectează marile branduri ale lumii cu consumatorii finali. Cognizant Softvision colaborează cu unele dintre cele mai mari branduri din lume, oferind inovație sustenabilă, agilitate și conexiune care inspiră angajament și transformarea business-ului. Cognizant Softvision are o echipă de peste 4 600 de profesioniști în domeniul dezvoltării de produse software: product, design și engineering, într-o rețea de studiouri globale din 10 țări de pe 5 continente. 

Ce strategie au autoritățile fiscale când efectuează inspecțiile fiscale

Niciun comentariu
inspecțiile fiscale

În ultimii 5 ani și, mai cu seama în ultimii doi ani, numărul inspecțiilor fiscale a înregistrat treptat o scădere destul de importantă. Dacă în 2016 aveau loc în jur de 46.000 de acțiuni de inspecție fiscală, anul trecut numărul acestora s-a redus aproape la jumătate, fiind circa 24.000. Când vedem această statistică, prima concluzie este că pandemia și restricțiile impuse de aceasta au dus la o diminuare a acțiunilor de control. Însă această concluzie trebuie circumstanțiată. 

Evoluția descendentă nu este specifică ultimului an și jumătate, ci este una sistematică, scăderea din 2020 față de 2019 fiind de numai 10%. Astfel, sunt, de fapt, două concluzii la care putem ajunge: pe de-o parte există un impact al pandemiei asupra activității de control, dar pe de altă parte această tendință este o consecință a faptului că ANAF s-a aflat într-o perioadă de redefinire a strategiei de control pentru a-și canaliza resursele în procesul de digitalizare a activității.

Așadar, apare întrebarea: la ce ar trebui să ne așteptăm în anii următori, care va fi strategia ANAF? Din toate documentele și declarațiile publice, este evident că ANAF își propune să intensifice activitatea de control și vedem câteva repere importante. În primul rând, se dorește întărirea activității de verificare documentară până la 60%, până în anul 2025, ca parte din procesul de digitalizare a ANAF. Așadar, 60% din inspecții ar urma să fie realizate prin procedură de verificare documentară care presupune că inspectorii nu vor mai fi prezenți la sediul companiilor, ci vor solicita informații, le vor verifica în birou și vor emite actele de control la distanță. 

Din perspectiva contribuabililor, verificarea documentară ar îngreuna mult mai puțin activitatea lor curentă. De exemplu, 70% dintre respondenții unui sondaj pe care D&B David si Baias si PwC l-au realizat la începutul acestui an și-au arătat îngrijorarea față de interacțiunea cu inspectorii fiscali. Deși Codul de procedură fiscală precizează că acțiunea de control nu ar trebui să îngreuneze derularea activității curente a contribuabililor, acest lucru se întâmplă din păcate în practica intrucat reprezentanții companiilor trebuie să aloce resurse umane atunci când inspectorii se află fizic la sediul lor și solicită un volum semnificativ de informații.

În ceea ce privește tematicile preferate în acțiunile de control, ne așteptăm ca, în continuare, pe agenda inspecțiilor fiscale să se afle subiectele pe care le-am văzut și în anii precedenți însă cu mult mai rafinate. 

Un astfel de exemplu il constituie deductibilitatea TVA și a cheltuielilor pentru serviciile pe care companiile le achiziționează de la entitățile afiliate din grup. De aproape zece ani, inspecțiile fiscale vizează acest subiect al serviciilor intragrup și, din păcate, sunt în continuare sume importante stabilite suplimentar. Trebuie însă subliniat ca aceasta speta a evoluat de-a lungul timpului, contribuabilii incercand sa amendeze contractele și să tragă învățăminte din concluziile organelor de control, în special în ceea ce privește documentația justificativă aferentă acestor servicii, iar organele fiscale circumstanțiindu-și poziția în consecință.

De asemenea, prețurile de transfer vor rămâne o lungă perioadă în atenția echipelor de inspecție fiscală pentru că suscită destul de multe întrebări întrucât analiza prețurilor de transfer nu este o stiinta exacta, putand avea mai multe tipuri de abordări, ceea ce crește gradul de subiectivism și  conduce la dispute cu autoritățile fiscale. Mult timp, inspecțiile în zona prețurilor de transfer au generat sume importante colectate la bugetul de stat. Totodata, fiind un domeniu încă de noutate în România, acesta este în proces de definire și stabilizare iar practica instanțelor de judecată contribuie și ea la rafinarea acestuia și la conturarea unei abordări unitare din partea fiscului și a contribuabililor. Un exemplu în acest sens îl constituie posibilitatea de a se efectua ajustări ale prețurilor de transfer nu doar în favoarea statului, ci  și a contribuabililor, acțiune pe care organele fiscale nu o implementau în practică însă, urmare a numărului din ce in ce mai mare de hotărâri ale instanțelor de judecată care sancționează o asemenea abordare, aceasta începe sa prindă contur în acțiunile de control din prezent.  

O altă temă este cea a tichetelor cadou. Pe acest subiect sunt în derulare foarte multe inspecții fiscale la majoritatea companiilor care au avut anterior un control de la Direcția Generală Antifraudă pe aceasta tema, fiind vizate atat impozitul pe veniturile salariale și contribuțiile aferente, ci și, prin extensie, TVA și impozitul pe profit.

Mai există o temă extrem de sensibilă, care nu este generalizată prin prisma complexității ei, dar care cu siguranta este de mare interes din cauza sumelor implicate, respectiv sediul fix si/sau sediul permanent. Este un subiect de control cu un înalt grad de tehnicitate, care aduce bani extrem de mulți la bugetul de stat, fiind stabilite sume care depășesc 200-300 de milioane de lei per contribuabil. 

Practic în cadrul inspecțiilor care analizează aceasta problematică, deși verificarea se realizează la nivelul contribuabilului rezident, impactul se rasfrange nu numai asupra acestuia, ci și asupra entității nerezidente cu care acesta derulează activități economice. De exemplu, în materia TVA, un nerezident este considerat ca având un sediu fix în România dacă dispune de suficiente resurse umane și tehnice pentru a desfășura în mod regulat livrări de bunuri și/sau prestări de servicii pe teritoriul României. 

Astfel, autoritățile fiscale inițiază o acțiune de control la nivelul contribuabilului roman, care are încheiat cu entitatea nerezidentă un contract de procesare de bunuri sau de marketing, de exemplu. În urma acestei analize fiscul  consideră că entitatea nerezidenta dispune de un sediu fix în România intrucat utilizează resursele tehnice și umane ale contribuabilului roman, resurse care actioneaza sub controlul acesteia, pentru a derula ea însăși, în mod direct, activități economice în România. 

O astfel de concluzie schimba cu totul tratamentul fiscal al tranzactiei din perspectiva TVA întrucât modifică două elemente esențiale, respectiv locul prestării serviciilor și persoana obligată la plata taxei. Astfel, dacă în varianta inițială (i.e fără sediu fix) serviciile sunt considerate a fi prestate în beneficiul nerezidentului (deci cu locul prestarii în țara unde acesta este situat), persoana obligată la plata taxei fiind așadar nerezidentul, în scenariul existenței sediului fix, serviciile sunt considerate a fi prestate în beneficiul sediului fix (din Romania), persoana obligată la plata taxei fiind așadar contribuabilul român. Impactul este unul imediat fiind atat de natura financiara (TVA suplimentară de plată stabilită în sarcina rezidentului) cat și de natură operațională (înregistrarea nerezidentului ca sediu fix și regândirea modelului de business). 

În concluzie, ne așteptăm ca activitatea de inspecție să se intensifice, pe măsură ce o parte însemnată a acesteia se mută online și se realizează la distanță. Pentru contribuabili, impactul va fi mai mic din perspectiva resurselor alocate în timpul inspecției, însă consecințele din perspectiva temelor verificate și a sumelor stabilite suplimentar ar putea fi mai mare decât în ultimii ani.

Articol scris de Ana Maria Iordache, Partener D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România.


Aplicația Volt estimează peste 150.000 de utilizatori în 2022

Niciun comentariu
volt

Aplicația Volt vizează un număr de peste 150.000 de utilizatori în 2022, mai mult cu 170% față de anul acesta, după ce în primele 10 luni a ajuns la peste 40.000 de conturi unice. Per total, doar în 2021 circa 16.500 de utilizatori au interacționat măcar o data cu Volt.  

În jur de 37% dintre utilizatorii Volt au un scor FICO mai mare de 700, ceea ce înseamnă un risc de neplată scăzut în viitor, scor care se traduce inclusiv în credite mai ieftine și mai ușor de obținut.

Aplicația Volt a pornit ca un instrument ușor de accesat, aflat la îndemâna celor care vor să-și transfere bani între două carduri, indiferent de banca emitentă, cât și a celor care doresc să își consulte scorul FICO. Acesta este indicatorul în funcție de care băncile și unele IFN-uri decid ce clienți obțin finanțare și cine este respins și are o valoare medie de 635 puncte în România, conform unui studiu realizat de Volt. 



Beneficiul a fost asimilat ca atare de către utilizatori, printre aceștia aflându-se per-soane care interacționează de cel puțin 3 ori pe săptămână cu Volt, pentru a se asigura că băncile sau IFN-urile le închid la timp datoriile raportate la Biroul de Credit.

“Volt a devenit o aplicație necesară pentru zeci de mii de români care vor să-și afle scorul de credit, gradul de îndatorare și istoricul plăților la creditele în derulare. Comunitatea Volt se asigură astfel că băncile sau IFN-urile nu fac greșeli de înregistrare a plăților și nici nu uită să le șteargă datoriile din Biroul de Credit. Viziunea noastră, însă, nu se oprește aici! Deja clienții noștri pot solicita credite sau constitui depozite direct din aplicație, iar în curând vor putea să compare dobânzile pe care ei le-au primit de la instituțiile financiare din România cu cele obținute de pri-etenii lor, iar experți financiari le vor oferi sfaturi gratuite pentru a-și optimiza cât mai mult costurile de împrumut”, spune Radu Ciorbă, fondatorul Volt.

 

Monitorizarea rambursărilor la credite și asigurarea faptului că băncile și instituțiile fi-nanciare nebancare le închid creditele la timp în Biroul de Credit sunt motivele pentru care clienții Volt cu împrumuturi revin lună de lună în aplicație.

Utilizatorii Volt primesc constant detalii despre datorii si află ce pot îmbunătăți la nive-lul comportamentului de plată pentru a-și crește scorul de credit. Share-ul de informații din-tre cei care își evaluează posibilitățile de creditare se traduce ulterior în accesarea unor credite mai ieftine și mai inteligent obținute. 


S-a relansat postul de televiziune Atomic TV

Niciun comentariu
atomic tv

Postul de televiziune Atomic TV revine pe piață după ce a primit licența CNA și autorizația de funcționare.

Atomic TV a fost prima televiziune cu specific muzical lansată în România în anul 1999, cu muzică românească, adresată la început tinerilor între 18 și 30 de ani. Televiziunea a reprezentat o rampă de lansare pentru artiștii acestor vremuri, fiind cunoscuți mai târziu ca artiștii "Generației Atomic".

Prima televiziune muzicală românească, Atomic TV, a deschis piața în 1999. Printre primele emisiuni s-au numărat: Atomic Cafe, Selector, Reactor, Insomnia, Vibrații, Aria 52, Rockada, Andrenalize, Romanian Top 100, Klub Bizzar, Febra, Subcultura etc.

În urma datoriilor acumulate către firma Empire, firmă care a produs o mare parte din clipurile difuzate de Atomic TV, marca Atomic a fost pusă sub sechestru și scoasă la vânzare, astfel încât, după o lungă perioadă de procese, televiziunea a fost nevoită să renunțe la propria denumire, transformându-se astfel în 26 iunie 2004 în TV K Lumea (sloganul cu care s-a lansat). Dar a continuat să emită online după ce omul de afaceri Nicolae Șerbu a câștigat marca în instanță.

Atomic TV și-a oprit emisia online în 2006 dar după 9 ani de pauză a fost relansată tot online (în octombrie 2015) dar pe 1 februarie 2018 și-a oprit din nou emisia.

După 15 ani de pauză la TV și după 3 ani de pauză în online, Atomic TV a obținut la 28 septembrie 2021 o nouă licență din partea CNA pentru relansarea televiziunii. Relansarea acestuia a avut loc pe 19 noiembrie 2021.

Formatul Atomic TV este axat pe muzica, tineret, educatie, formatul de difuzare este SD si HD iar zona de difuzare nationala si internationala (Republica Moldova, Europa, America de Nord). Modalitatile de receptie vor fi prin retele de comunicatii electronice, IPTV, OTT, online, web tv, aplicatii mobile si smart tv. Orarul de difuzare este 24 de ore pe zi iar investitia proprie este de 250.000 de euro. Reprezentantul postului a mentionat ca au existat discutii de principiu cu cablisti atat mari cat si mici, fiind asigurat ca vor fi difuzati fara probleme daca programul difuzat va fi competitiv. Procentul muzicii romanesti difuzate va fi de 80%, urmand ca 20% sa fie opere internationale.

Atomic TV a reînceput emisia online și poate fi preluat gratuit de cabliștii interesați.

Dacă sunteți interesați să urmăriți transmisia postului o puteți face aici.


Xiaomi anunță o creștere susținută a veniturilor și profitului în T3 2021

Niciun comentariu
xiaomi


Xiaomi Corporation, o companie de electronice de consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things (IoT), a anunțat rezultatele consolidate neauditate pentru trei respectiv șase luni încheiate la 30 septembrie 2021.

În al treilea trimestru din 2021, Xiaomi a înregistrat venituri totale de 78,1 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 8,2%; profitul net ajustat pentru această perioadă a fost de 5,2 miliarde RMB, o creștere anuală de 25,4%.

Profitabilitatea businessului de bază Xiaomi s-a menținut la un nivel constant. Astfel, compania a demonstrat fiabilitatea modelui său de afaceri și excelența operațiunilor sale, printr-o creștere solidă atât a veniturilor totale cât și a profitului net ajustat.

Totodată, numărul global de utilizatori activi lunar ai MIUI a depășit 500 de milioane începând cu 22 noiembrie 2021, marcând o altă bornă pentru strategia Xiaomi "Smartphone x AIoT".

Performanțe financiare în T3 2021:

  • Venituri totale de 78,06 miliarde RMB, creștere anuală de 8,2%;
  • Profit brut de aproximativ 14,29 miliarde RMB, creștere anuală de 40,6%;
  • Profitul net ajustat non-IFRS a fost de 5,18 miliarde RMB, creștere anuală de 25,4%.

Mesajul Xiaomi Corporation: “În al treilea trimestru din 2021 continuăm să ne consolidăm strategia de bază "Smartphone x AIoT" și să avansăm pe piața smartphone-urilor premium. Ne-am clasat pe locul 1 în ceea ce privește livrările de smartphone-uri în 11 țări și regiuni. Am continuat să explorăm și să inovăm produse și tehnologii pentru a ne îmbunătăți și mai mult competitivitatea pe piața premium. Veniturile noastre din serviciile de internet au atins un nou maxim trimestrial și ne menținem angajamentul de a investi în cercetare și dezvoltare, factori care stau la baza competitivității principale a produselor noastre". Începând cu 22 noiembrie 2021, numărul utilizatorii globali activi lunar de MIUI a depășit 500 de milioane, marcând o altă bornă istorică în strategia "Smartphone x AIoT".

Recapitularea performanței trimestriale


Veniturile din servicii de internet ating un nou maxim trimestrial 

În trimestrul al treilea, profitabilitatea Xiaomi a continuat să se consolideze pe măsură ce veniturile din serviciile de internet au ajuns la 7,3 miliarde RMB, atingând un nou maxim trimestrial, reprezentând o creștere de 27,1% de la un an la altul. Marja de profit brut a segmentului de servicii de internet a fost de 73,6%, cu 13,1 puncte procentuale mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Între timp, baza globală de utilizatori de internet a Grupului a continuat să se extindă rapid în trimestrul al treilea. De asemenea, începând cu 22 noiembrie 2021, numărul global de utilizator activi lunar ai MIUI a depășit pentru prima dată 500 de milioane, marcând o altă bornă istorică pentru expansiunea globală a Xiaomi.

În septembrie 2021, numărul utilizatorilor activi lunar de MIUI a crescut cu 32,0% de la un an la altul, până la 485,9 milioane; în China, numărul acestora a ajuns la 127,3 milioane, o creștere anuală de 16,4% și un avans net pentru al patrulea trimestru consecutiv. În septembrie 2021, numărul utilizatorilor activi lunar la nivel global de televizoarele inteligente Xiaomi și Xiaomi Box s-a majorat cu peste 33,0% de la un an la altul. La 30 septembrie 2021, numărul abonamentelor TV plătite ale Grupului era de 4,7 milioane, o creștere de 13,5% de la an la an.

În al treilea trimestru din 2021, veniturile din publicitate ale Xiaomi au ajuns la 4,8 miliarde RMB, o creștere anuală de 44,7%, în principal datorită extinderii bazei de utilizatori, procentului mai mare de utilizatori de smartphone-uri premium și capacităților mai puternice de monetizare. Veniturile Xiaomi din jocuri au ajuns la 1.0 miliard RMB, o creștere anuală de 25% datorată performanței puternice a jocurilor noi de înaltă calitate, dar și a veniturilor medii mai mari per utilizator ("ARPU"), determinate de smartphone-urile premium și cele pentru gaming.

Veniturile Xiaomi din alte servicii cu valoare adăugată s-au ridicat la 1,6 miliarde RMB în trimestrul al treilea. În al doilea trimestru al acestui an, platforma de comerț electronic Youpin de la Xiaomi a lansat noul său brand de consum, Life Element, care oferă o gamă largă de produse de zi cu zi de înaltă calitate, la prețuri competitive. Cel mai recent, în noiembrie 2021, Youpin a lansat UP, sistemul său de abonament cu plată, pentru a îmbunătăți în mod constant experiența de cumpărături online a utilizatorilor săi.

În al treilea trimestru al anului 2021, veniturile Xiaomi din serviciile de internet din piețele externe au crescut cu 110% de la un an la altul, până la 1,5 miliarde RMB, reprezentând 19,9% din veniturile totale provenite din serviciile de internet, stabilind un alt record trimestrial. Pe viitor, vom continua să extindem și să aprofundăm colaborările cu partenerii de afaceri globali ai Grupului și să explorăm în mod activ noi oferte de servicii de internet pe piețele externe.

Xiaomi își menține angajamentul de a investi în cercetare și dezvoltare, ceea ce sporește avantajele competitive ale produselor sale. În primele trei trimestre ale anului 2021, cheltuielile cumulate de cercetare și dezvoltare ale Grupului au ajuns la 9,3 miliarde RMB, reprezentând o majorare anuală de 51,4%. 

În septembrie 2021, Xiaomi a introdus ochelarii inteligenți Xiaomi, care oferă o experiență de vizualizare a informațiilor îmbunătățită și funcții interactive. În noiembrie 2021, Xiaomi a lansat tehnologia Loop LiquidCool, care îmbunătățește disiparea căldurii smartphone-urilor în condiții de utilizare intensă. La 30 septembrie 2021, echipa de cercetare și dezvoltare Xiaomi totaliza 13.919 de membri, reprezentând peste 44% din totalul numărului de angajați.

Venituri robuste pe piețele externe. Compania este pe locul 1 în 11 țări și regiuni în ceea ce privește livrările de telefoane inteligente

Veniturile Xiaomi pe piețele externe au ajuns la 40,9 miliarde RMB în T3 2021, reprezentând 52,4% din veniturile totale. În ciuda crizei globale de componente cheie, Xiaomi și-a consolidat poziția pe piață prin optimizarea alocării resurselor de pe piața globală și consolidarea canalelor sale în conformitate cu cerințele de pe piețele locale. Potrivit Canalys, în T3, Xiaomi a obținut cea mai mare cotă de piață din livrările de telefoane inteligente în 11 țări și regiuni și a fost în top cinci companii în 59 de țări și regiuni la nivel global. 

Xiaomi a continuat să-și întărească prezența pe piața globală în trimestrul al treilea. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, Xiaomi s-a clasat pe locul 2 în Europa, cu o cotă de piață a smartphone-urilor de 21,5%. În Europa de Vest, cota de piață a smartphone-urilor Xiaomi a ajuns la 17,0% și compania s-a clasat printre primele trei în ceea ce privește livrările; în Europa Centrală și de Est, Xiaomi s-a clasat pe locul 2 cu o cotă de piață a smartphone-urilor de 28,7%. 

În aceeași perioadă, Xiaomi a vândut peste 6,8 milioane de smartphone-uri prin intermediul canalelor online din piețele externe, cu excepția Indiei, reprezentând o creștere anuală de peste 130%. 

Potrivit Canalys, cota de piață a smartphone-urilor Xiaomi în canalele online din Europa de Vest a crescut de la 4,6% în trimestrul al treilea din 2020 la 13,0% în trimestrul al treilea din 2021.

Xiaomi a continuat să-și consolideze competitivitatea pe piețele emergente. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, cotele de piață Xiaomi din America Latină, Orientul Mijlociu și Africa au ajuns la 11,5%, 16,3% și, respectiv, 7,3%. În plus, Xiaomi și-a menținut poziția numărul 1 în livrările de smartphone-uri în India pentru al 16-lea trimestru consecutiv.

Livrările de smartphone-uri în T3 s-au clasat pe locul 3 la nivel global, cu progrese permanente pe piața premium

În al treilea trimestru al anului 2021, în ciuda deficitului global de componente cheie, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 43,9 milioane. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat pe locul 3, cu o cotă de piață de 13,5%. Veniturile Grupului din smartphone-uri au totalizat 47,8 miliarde RMB, cu o marjă brută de 12,8%, o creștere anuală de 4,4 puncte procentuale.

Strategia de segmentare a utilizatorilor Xiaomi și noile produse au permis Grupului să-și extindă baza de utilizatori. Pentru multe dintre noile sale smartphone-uri lansate în acest an, peste jumătate dintre utilizatori sunt utilizatori noi Xiaomi. Xiaomi a introdus noua serie Xiaomi Civi în septembrie 2021, care a fost bine primită de public.

În primele trei trimestre ale anului 2021, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi la prețuri de peste 3.000 RMB în China și 300 de euro, sau echivalentul, pe piețele externe, au totalizat aproximativ 18 milioane, reprezentând peste 12% din totalul livrărilor. Pe piețele externe, livrările totale de smartphone-uri la prețuri de peste 300 de euro sau echivalent au crescut cu peste 180% de la un an la altul în al treilea trimestru, în principal în America Latină, Europa de Vest și Orientul Mijlociu.

În cadrul Festivalului de Cumpărături Singles Day din noiembrie, smartphone-urile marca Xiaomi și Redmi s-au clasat împreună pe locul 1 în volumul vânzărilor pe Tmall.com, JD.com și Suning.com. Terminalele premium ale Grupului s-au clasat, de asemenea, pe locul 1 în rândul smartphone-urilor Android cu prețuri peste 4.000 RMB pe Tmall.com și JD.com. În plus, în timpul festivalului de cumpărături, volumul total al vânzărilor de smartphone-uri Xiaomi pe canalele sale offline a crescut cu peste 110% de la un an la altul.

Strategia de bază “Smartphone x AIoT” continuă să performeze. Eforturile concentrate pe creșterea noilor canale de retail au accelerat

Veniturile segmentului Xiaomi de produse IoT și lifestyle au fost de 20,9 miliarde RMB în al treilea trimestru din 2021, în creștere cu 15,5% de la un an la altul. De remarcat că veniturile grupului din produse IoT și lifestyle pe piețele externe au atins un nou nivel record, în ciuda provocărilor logistice aferente transportului maritim în acest trimestru.

În T3, pe fondul unei scăderi de la un an la altul a volumului vânzărilor globale de televizoare, livrările globale de televizoare smart de la Xiaomi au ajuns la 3 milioane, ceea ce a însemnat o creștere a veniturilor de la un an la altul de 19,5%. Potrivit All View Cloud ("AVC"), livrările de televizoare Xiaomi s-au clasat pe locul 1 în China pentru al 11-lea trimestru consecutiv și printre primele cinci la nivel global în al treilea trimestru din 2021.

În plus, Xiaomi și-a extins portofoliul de produse smart home pentru a ajuta utilizatorii să își creeze un stil de viață sănătos și confortabil. În al treilea trimestru, Xiaomi a lansat mai multe electrocasnice inteligente, inclusiv frigiderul inteligent Xiaomi 550L cu patru uși și mașina de spălat Xiaomi Mini. Aparatele de aer condiționat inteligente de la Xiaomi au înregistrat, de asemenea, vânzări bune. În timpul Festivalului de Cumpărături Singles’ Day din noiembrie, vânzările cumulate de electrocasnice Xiaomi s-au clasat pe locul 3 în JD.com.

Platforma AIoT de la Xiaomi continuă să se extindă. La 30 septembrie 2021, numărul dispozitivelor IoT conectate (cu excepția smartphone-urilor, tabletelor și laptopurilor) pe platforma sa AIoT a depășit pentru prima dată reperul de 400 de milioane. Numărul utilizatorilor cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma sa AIoT (cu excepția smartphone-urilor, tabletelor și laptopurilor) a depășit 8 milioane. 

În acest an, Xiaomi și-a accelerat eforturile de dezvoltare a retailului, consolidându-și și mai mult avansul în canalele online, în același timp extinzându-se rapid și pe canalele offline. La data acestui comunicat, numărul total al magazinelor Xiaomi din China a depășit 10.000. Xiaomi se așteaptă ca în perioada următoare avansul cotei sale de piață pe segmentul de clienți cu buget redus să permită Grupului să deservească mai mulți utilizatori din China.




ABN Systems a înregistrat venituri totale de 78,7 milioane de lei în trimestrul al treilea din 2021

Niciun comentariu

marți, noiembrie 23, 2021

tellur

ABN Systems International, deţinătoarea singurului brand 100% românesc de accesorii telecom și produse Smart Home, Tellur, şi unul dintre liderii pieţei de distribuţie de produse şi accesorii IT&C din România, estimează că vânzările sale de produse Smart Home vor creşte cu 100% în 2022, comparativ cu 2021.

Compania a înregistrat o creştere a vânzărilor de produse din categoria Smart Home cu 46% în primul semestru al acestui an, față de aceeaşi perioadă din 2020, şi estimează ca trendul ascendent să se mențină şi în următorii ani. Cel mai bine vândut produs în 2021 din această categorie este termostatul Tellur, pentru care ABN Systems apreciază o creştere cu 200% comparativ cu anul trecut.    

Începând cu anul viitor, compania are în plan să abordeze noi pieţe cu aceste produse, atât pe plan intern, prin intermediul reţelelor de magazine Do-It-Yourself (DIY), cât şi pe plan extern, în special ţări din Europa de Vest şi Orientul Mijlociu, aceasta fiind deja prezentă cu produse în peste 25 de ţări. 

„În România, piața Smart Home este încă una foarte mică, estimată la cca 15 -20 de milioane de euro, sub 1% din întreaga piață europeană, de 23 de miliarde de euro, unde cererea cea mai mare este în UK, Germania, Franța și Italia. Totuși, o piață încă mică înseamnă un mare potențial de creștere, de 30-40% în 2022. Noi am înregistrat rezultate foarte bune până acum, atât pe plan intern, cât şi extern, cu produsele noastre Smart Home şi suntem pregătiţi să valorificăm această oportunitate de dezvoltare pe o piață în expansiune accelerată", a declarat George Barbu, CEO ABN Systems International.

George Barbu, CEO ABN Systems International.

Numărul tot mai mare de utilizatori de internet, creșterea venitului disponibil al consumatorilor în economiile în curs de dezvoltare, importanța tot mai mare a monitorizării locuințelor în locații îndepărtate, nevoia tot mai mare de soluții de economisire de energie și cu emisii reduse de carbon, proliferarea rapidă a smartphone-urilor și gadgeturilor inteligente, îngrijorarea tot mai mare cu privire la siguranță, securitate sunt doar câţiva dintre aceşti factori determinanţi ai creșterii pieței de profil. 

Dimensiunea pieţei globale pentru case inteligente a fost evaluată la 79,13 miliarde USD în 2020 și se așteaptă să ajungă la 313,95 miliarde USD până în 2026, având o rată anuală de creștere de 25,3% în perioada prognozată (2021-2026), conform unor analize efectuate la nivel global. De asemenea, piaţa europeană de Smart Home se aşteaptă să crească de la 23,2 miliarde de dolari în 2020 până la 39,6 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată de creştere de 11,3%. 

Între cele mai noi produse pe segmentul Smart Home din gama proprie a ABN Systems International, Tellur, se numără: (1) camerele solare; (2) videointerfonul; (3) senzorii de fum şi gaz; (4) robotul de curăţat geamuri şi (5) prizele AC. Acestea se pot folosi atât în mod independent, cât şi integrate cu alte dispozitive, fiind realizate în colaborare cu Tuya, unul dintre liderii mondiali ai platformelor de dezvoltare IoT (Internet of Things). 

ABN Systems are un portofoliu diversificat de produse Tellur Smart Home, care au la bază tehnologii de ultimă oră, beneficiază de un bun raport calitate-preţ şi pot fi gestionate de oriunde  prin aplicația Tellur Smart (accesibilă în AppStore și GooglePlay).   

Pago lansează o campanie cu premii pentru utilizatorii aplicației de plăți online

Niciun comentariu
pago


Aplicația românească de plăți online Pago prin care se pot plăti facturi la utilități anunță lansarea campaniei ”Treabă Deșteaptă”, în care utilizatorii aplicației pot câștiga bani pentru plata facturilor pe un an întreg. 

Campania se va desfășura în perioada 22.11.2021-31.01.2022 și se vor acorda 10 premii, în valoare totală de 60.000 lei. Pot participa la concurs toți utilizatorii Pago, atât cei care folosesc deja aplicația, cât și cei care o  vor încerca pentru prima dată. 

Pentru înscriere este necesară cel puțin o plată cu un card Visa, fie că este vorba despre plata unei facturi, a unei asigurări RCA sau de călătorie, reîncărcarea unei 

cartele telefonice sau invitarea unui prieten să folosească aplicația. Apoi se pot acumula șanse suplimentare prin plăți mai multe sau alte acțiuni în aplicație.

”Ne bucurăm că în parteneriat cu Visa putem să oferim din nou utilizatorilor Pago posibilitatea de a câștiga bani pentru plata facturilor. Am avut o campanie similară pe finalul lui 2019, care a fost foarte apreciată de utilizatorii aplicației. Am lansat Pago în 2017 cu intenția de a le oferi celor care o folosesc mai mult timp pentru lucrurile cu adevărat importante, iar cu această campanie facem pasul următor, oferim posibilitatea economisirii banilor care ar fi mers pe facturi timp de un an întreg.” - Adrian Cighi, CEO și co-fondator Pago.

“Românii s-au orientat tot mai mult către plățile cu cardul online și contactless, în special în ultimul an și jumătate, iar plata facturilor de utilități se află în topul plăților din comerțul online. Acum este mai simplu și mai rapid decât oricând să plătești o factură, direct de pe telefon, tabletă sau computer, dacă datele cardului sunt salvate în aplicația Pago. Aceste plăți beneficiază de securitate sporită datorită tehnologiei de tokenizare Visa, prin eliminarea informațiilor sensibile ale contului de plată și prin conectarea în siguranță a conturilor Visa la dispozitivele conectate. Prin campania derulată împreună cu Pago, dorim să-i recompensăm pe cei care aleg să facă plăți digitale, rapid și sigur, și să încurajăm și alți utilizatori să adopte acest comportament de plată.” - Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România

Pago este o aplicație lansată în anul 2017, cu ajutorul căreia se pot plăti facturi de la peste 380 de furnizori de utilități, taxe și impozite locale, reîncărcări de cartele telefonice, asigurări RCA și de călătorie sau donații către ONG-uri. Aplicația poate fi descărcată gratuit pe telefon de pe Google Play, App Store sau Huawei AppGallery. Pago este prezentă și în Polonia, urmând a fi lansată și în Italia. 


Flanco participa la Programul National “Rabla pentru Electrocasnice”

Niciun comentariu
flanco rabla


Flanco participă la noua sesiune, în curs de desfășurare, a programului guvernamental “Rabla pentru Electrocasnice”. În plus, oferă consultanță clienților săi în etapa de înscriere, în magazinele rețelei, precum și un ghid online al programului.

“Am observat, la ediția din vară, beneficiile aduse de digitalizarea procesului de înscriere în program, prin aplicația web pusă la dispoziția consumatorilor de către AFM, dar și faptul că aceasta a adus o serie de limitări unora dintre clienții noștri, mai puțin familiarizați cu tehnologia”, spune Ovidiu Nicușan, Director de Marketing Flanco. 

“Prin urmare, am instruit consultanții din toate magazinele rețelei privind modul de înscriere în program, astfel încât să îi poată ajuta pe toți cei interesați să își creeze un cont de utilizator, în perioada 19-26 noiembrie. În această sesiune am fost primul retailer care a comunicat participarea la program și, totodată, am creat un ghid online cât mai clar și concis, pentru clienții nostri, care să le aducă un plus de claritate și de ajutor în parcurgerea cu succes a tuturor etapelor necesare.”

Prin intermediul programului, Ministerul Mediului oferă cumpărătorilor de echipamente electrice și electronice performante din punct de vedere energetic vouchere cuprinse între 200 și 500 de lei, în schimbul produselor uzate. La fel ca în cazul ediției anterioare, procesul se va desfășura în mod etapizat: 

  • înscrierea în program prin crearea contului de utilizator (19-26 noiembrie), 
  • etapa I – selecția voucherelor pentru categoria mașini de spălat rufe, vase, frigidere și congelatoare (26 noiembrie – 2 decembrie), 
  • etapa II – selecția voucherelor pentru categoria televizoare, laptopuri, tablete (3-9 decembrie) și 
  • etapa III – selecția voucherelor pentru categoria aparate de aer condiționat, aspiratoare, uscătoare de rufe. 

Potrivit regulamentului AFM, voucherele sunt valabile timp de 15 zile de la emitere, iar produsele noi se pot achiziționa numai la predarea efectivă a unui produs vechi, din aceeași categorie și de o eficiență energetică inferioară. 



În infograficul disponibil pe site-ul flanco.ro pot fi vizualizate categoriile de produse, etapa în care se încadrează, clasele energetice eligibile, precum și valoarea voucherului, pentru fiecare tip de produs.

“Cel mai probabil, categoria de produse cea mai așteptată a acestei sesiuni va fi cea a televizoarelor, pentru că organizatorii programului au adaptat mult mai bine cerințele energetice realității din piață, așa că au inclus în program alte două clase energetice pentru televizoare, F și G. De data aceasta, cumpărătorii vor avea la dispoziție considerabil mai multe modele dintre care să aleagă”, adaugă Ovidiu Nicușan.

Retailerul s-a pregătit cu stocuri pentru toate categoriile de produse, astfel că își așteaptă clienții imediat după confirmarea voucherelor de către AFM. Aceștia vor putea utiliza voucherele atât în rețeaua de magazine, cât și pe flanco.ro, prin adăugarea codului aferent și a datelor de contact în câmpul dedicat, din pagina coșului de cumpărături.

Totodată, pentru a-și încuraja clienții să renunțe la aparatele electro-IT vechi, dar într-un mod responsabil, printr-o colectare și reciclare corespunzătoare, și de a le înlocui cu o tehnologie mai nouă, mai performanță și mai eficientă energetic, Flanco desfășoară pe întreg parcursul anului propriul program de buy-back. În cadrul campaniei “Reciclează și Flanco te premiază”, clienții beneficiază de un voucher valoric de 200 de lei, la achiziția unui aparat frigorific, a unei mașini de spălat rufe sau vase ori a unui aparat de aer condiționat, dacă predau la schimb un produs vechi, din aceeași categorie. Regulamentul complet al campaniei este disponibil aici.

“Asistăm, în ultimii doi ani, la o orientare tot mai vizibilă a clienților noștri către produse de calitate, de care să se bucure cu adevărat și pentru un timp îndelungat. Programele tip Rabla, care oferă încă un stimulent financiar, pe lângă ofertele noaste și instrumentele de finanțare disponibile în magazine, reprezintă acel ultim impuls de care aceștia au nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare responsabilă, benefică nu doar pentru ei, ci și pentru mediu”, adaugă Ovidiu Nicușan.


Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo