De Crăciun, clienții Vodafone primesc cadouri

Niciun comentariu

joi, noiembrie 25, 2021

vodafone crăciun

La Vodafone, Crăciunul vine cu daruri pentru clienÈ›ii săi: tablete, vouchere pentru achiziÈ›ia de telefoane smart, gadgeturi, internet nelimitat, dar È™i cea mai bună experiență de vizionare TV de pe piață, prin platforma Vodafone TV. 

Oferta este disponibilă până în luna ianuarie. 

„Suntem aproape de finalul încă unui an dificil, în care ne-am bazat pe tehnologie È™i comunicaÈ›ii electronice pentru a ne continua activitatea, la birou È™i acasă, pentru a învăța, dar È™i pentru divertisment.

 

Mai mult, a fost un an în care Vodafone È™i-a continuat parcursul de transformare dintr-o companie de telecomunicaÈ›ii într-una de tehnologie, care asigură acces la servicii convergente pentru un număr cât mai mare de oameni, în misiunea noastră de a nu lăsa pe nimeni în urmă în evoluÈ›ia către o societate digitală incluzivă. 

 


Astfel, ne dorim să avem cu toÈ›ii un Crăciun magic, să fim mai conectaÈ›i unii cu ceilalÈ›i È™i să ne bucurăm împreună de darurile primite. Ne-am propus să oferim clienÈ›ilor noÈ™tri, existenÈ›i È™i noi, cadouri, acesta fiind modul nostru de a ne arăta recunoÈ™tinÈ›a pentru că ne-au fost alături, pentru că au avut încredere în noi È™i în serviciile noastre, pentru că ne impulsionează în fiecare zi să fim mai buni în ceea ce facem È™i pentru că ne ajută, folosind serviciile noastre, să ducem binele mai departe către cei care au cea mai mare nevoie de el”, a declarat Nedim Baytorun, Consumer Business Unit Director.

Tablete, căști wireless și Internet nelimitat, pentru abonați

Oferta de Crăciun la achiziÈ›ia de abonamente de servicii mobile de la Vodafone vine cu tablete, căști wireless sau internet nelimitat, în funcÈ›ie de planul tarifar ales. Astfel, clienÈ›ii care optează pentru unul dintre abonamentele RED Infinity 22 sau RED 15 vor putea alege între o tabletă sau o pereche de căști wireless, în timp ce abonamentul RED 12 vine cu căști wireless gratis, respectiv trei luni de acces nelimitat la Internet în cazul abonamentului RED 9.  

Tablete, căști wireless și Internet nelimitat vor primi și abonații existenți care optează pentru prelungirea abonamentului, în funcție de valoarea acestuia și de criteriile de eligibilitate.

Totodată, utilizatorii prepay care se portează în reÈ›eaua Vodafone vor primi un voucher de 50 de euro pentru achiziÈ›ia unui telefon smart pe www.vodafone.ro, dacă optează pentru unul dintre planurile tarifare RED Infinity 22 sau RED 15, respectiv internet nelimitat timp de trei luni în cazul abonamentelor RED 9 È™i RED 12. 

Nu în ultimul rând, toÈ›i abonaÈ›ii la serviciile mobile vor primi un voucher cadou în valoare de 50 de euro pentru achiziÈ›ia unui telefon smart de pe www.vodafone.ro, până la sfârÈ™itul anului. 

Vouchere de 50 de euro pentru achiziția de telefoane smart, la cartelă

De Crăciun, clienții care achiziționează Oferta 6 la cartelă cu număr nou, o primesc la prețul de cinci euro, alături de un voucher în valoare de 50 de euro pe care îl pot folosi pe www.vodafone.ro, pentru achiziționarea unui telefon smart, fără abonament. De același voucher se pot bucura și clienții prepaid existenți care optează pentru orice ofertă începând cu Oferta 6.

Vodafone TV, o experiență complet integrată de vizionare, în cadoul de Crăciun de la Vodafone

Pachetul de servicii cu Internet È™i televiziune Home Deal (Net500 +197 de canale TV) este disponibil de Crăciun la un preÈ› promoÈ›ional de 9,9 euro pe lună, alături de Vodafone TV cu opÈ›iunea 4K oferite cadou. Vodafone TV este o platformă TV unică în România, care aduce o experiență integrată de vizionare, adaptată noilor nevoi de consum ale utilizatorilor. Mediabox-ul 4K îmbină funcÈ›iile TV interactive (Pause/Play, Catch-up/Replay), cu aplicaÈ›iile de streaming È™i cel mai mare număr de canale TV, împreună cu o librărie cu mii de ore de conÈ›inut. ExperienÈ›a este completată de extraopÈ›iunea 4K (Look 4K, Eurosport 4K È™i Insight TV), pentru a le oferi clienÈ›ilor cea mai bogată È™i variată ofertă de conÈ›inut, acasă sau „on the go”, prin intermediul aplicaÈ›iei mobile. Pentru clienÈ›ii de servicii mobile, pachetul este disponibil la preÈ›ul de 7,9 euro/lună.


Pentru clienții serviciilor fixe, Crăciunul vine cu și mai multe daruri: upgrade gratuit pentru clienții de Net 300 la Net 500, până la 50 de canale TV extra pentru trei luni, gratuit, și Vodafone TV cadou la reînnoirea abonamentului.


30% dintre tinerii din Generația Z vor să lucreze în domenii tehnice

Niciun comentariu
generatia z

Conform studiului recent “Insights PulseZ”, 30% din reprezentanÈ›ii generaÈ›iei Z care vor să se angajeze în România își doresc să lucreze în domenii tehnice precum: IT, software, hardware, inteligență artificială, gaming, inginerie, electronică sau telecomunicaÈ›ii. Studiul a fost efectuat în rândul unui eÈ™antion reprezentativ naÈ›ional din mediul urban È™i rural, cu 1200 de tineri cu vârste între 16 È™i 24 de ani.

Generația Z: cine sunt cei născuți în era Internetului?

S-au născut după 1995 È™i au energie pentru a învăța. Sunt inteligenÈ›i, motivaÈ›i să facă o schimbare în lume, inovatori, responsabili È™i înÈ›elegători. NumiÈ›i È™i „nativi digitali” sau „generaÈ›ia reÈ›elei”, aceÈ™tia au crescut într-o lume modelată de internet. Sunt practici, inteligenÈ›i È™i le place să preia conducerea, deoarece sunt curajoÈ™i. Sunt mai nerăbdători È™i mai agili decât predecesorii lor din generaÈ›ia Millennials È™i caută noi provocări È™i impulsuri continuu. 

Planuri de viitor ale Generației Z: educație și jobul dorit

Unul din trei tineri plănuieÈ™te să se angajeze în România, în timp ce 21% vor să își continue studiile tot în È›ară. Sunt 12% care vor să lucreze în străinătate È™i tot atâți cei care vor să-È™i deschidă o afacere. 

Studii È™tiinÈ›ifice anterioare demonstrează că această generaÈ›ie își alege cariera într-un mod diferit față  de alte generaÈ›ii, deoarece o privesc ca pasiune, nu ca pe o simplă meserie. Acest lucru explică de ce, atunci când își aleg angajatorul, pentru ei contează cel mai mult să le placă ceea ce fac (82%), echipa È™i atmosfera de lucru au de asemenea o importanță semnificativă (63%), iar abia apoi urmează pachetul salarial È™i flexibilitatea programului (60%). 

Domeniul de activitate preferat s-a schimbat semnificativ față de anul trecut. Dacă în 2020, unul din doi tineri își dorea să fie antreprenor sau manager, în 2021, pe lângă domeniile tehnice care cumulează opțiunile a 30% dintre respondenți, domeniile umaniste precum psihologie, resurse umane, sunt alese de 1 din 4 dintre respondenți. Următoarele opțiuni profesionale vizează medicină/wellbeing (17%) și educație/training (15%).

Cine sunt cei care doresc să lucreze în domenii tehnice?

70% dintre doritorii de domenii tehnice sunt băieÈ›i, iar 59% dintre ei spun că își doresc să înveÈ›e mai multe lucruri ce È›in de domeniul tehnologiei (programare, robotică) pentru a se dezvolta (față de 37% la nivelul general al eÈ™antionului). O altă competență ce se doreÈ™te a fi dobândită de 39% dintre reprezentanÈ›ii acestui segment este munca în echipă, semnificativ mai mult față de procentul de 26% la nivel de eÈ™antion. Interesant este È™i faptul că 44% dintre cei care doresc să lucreze în domenii tehnice vor să se angajeze în România, mult mai mulÈ›i față de nivelul eÈ™antionului total (30%). Pentru ei, să le placă ceea ce fac este cel mai important (76%), alături de împlinirea personală (52%). Viitorii ingineri È™i IT-È™ti studiază la un profil real în prezent (91%) È™i majoritatea dintre ei stau cei mai mult pe Instagram (27%). 

Nu-și doresc o carieră, ci să fie împliniți personal

Când vine vorba de ce îi motivează pe tineri în viață, lucrurile stau în felul următor: pe primul loc se află împlinirea personală (55%), urmată de independența financiară (50%) și de sănătate (43%). Crește nevoia de dezvoltare psihică și emoțională (36% față de 31% în 2020) și scade ca număr de mențiuni ideea de a avea o carieră de succes (31% față de 36% în 2020).

Dornici să învețe pentru a se dezvolta, deși întâmpină piedici

PuÈ›ini dintre cei ce fac parte din Gen Z sunt activi pe piaÈ›a muncii, însă acest lucru nu este un factor care să-i descurajeze din dorinÈ›a de a învăța abilități precum organizarea personală ce priveÈ™te gestionarea timpului È™i productivitatea (60%), educaÈ›ia financiară/investiÈ›ii (60%, în creÈ™tere cu 9% față de anul precedent) sau dezvoltarea abilităților sociale de tip comunicare,  empatie È™i leadership (54%). 

Cu toate acestea, în 2021 tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante lipsuri percepute în ceea ce priveÈ™te dorinÈ›a de educaÈ›ie sunt resursele financiare (77%) urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59%) È™i de problema birocraÈ›iei È™i lipsa digitalizării (55%). 

Unde îi găsim în online pe tinerii Generației Z

Angajatorii ce doresc să se apropie È™i să interacÈ›ioneze cu potenÈ›ialii lor tineri angajaÈ›i, ar trebui să-i abordeze pe reÈ›elele sociale unde acestora le place să-È™i petreacă timpul. Conform studiului, pe primul loc în topul platformelor social media utilizate de tinerii între 16-21 de ani este Instagram (38%), urmat de Facebook (19%) È™i Youtube (15%). Popularitatea se schimbă însă pentru cei cu vârsta între 22-24 de ani, primul loc fiind ocupat de Facebook (28%), Youtube (23%) È™i Instagram (18%). 

“GeneraÈ›ia Z este considerată prima generaÈ›ie născută într-o perioadă în care internetul È™i noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, aceÈ™ti tineri fiind extrem de conectaÈ›i la mediul digital È™i consumatori avizi de social media. Companiile, organizaÈ›iile, dar È™i autoritățile se raportează la preferinÈ›ele lor în construirea strategiilor de business, dar È™i de recrutare.” - Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights PulseZ

Schimbările pentru care ar trebui să se pregătească angajatorii

GeneraÈ›ia Z are oportunitatea de a schimba „echilibrul de putere” dintre angajator È™i angajat la un model în care, în loc ca angajaÈ›ii să încerce să se încadreze într-o cutie numită „fiÈ™a postului”, organizaÈ›iile vor trebui să adapteze munca în funcÈ›ie de setul de abilități ale angajatului. GeneraÈ›ia Z va avea capacitatea de a cere o personalizare mai mare a ceea ce fac la muncă pentru a-È™i putea crea un job care să-i satisfacă È™i care să se alinieze cu dorinÈ›ele lor.

Pentru ca angajatorii să atragă și să-i rețină pe cei mai buni și mai străluciți din această generație, va fi nevoie de o gândire diferită. Angajatorii vor trebui să înțeleagă comportamentele și tendințele unei generații care se așteaptă la mult mai multă personalizare în ceea ce privește modul în care doresc să fie tratați de către angajatorul lor și care caută mai mult decât să se potrivească într-o formă deja decupată.

Aflat la cea de a doua ediÈ›ie, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput È™i coordonat de specialiÈ™tii programelor naÈ›ionale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) È™i „Insights” - din cadrul organizaÈ›iei Romanian Business Leaders (RBL) È™i realizat de agenÈ›ia de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel naÈ›ional din punct de vedere al distribuÈ›iei pe sexe, regiunii È™i mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor È™i dorinÈ›elor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generaÈ›iei Z.

Majorările salariale bugetate de companii pentru 2022 ar trebui revizuite cu 2-3 puncte procentuale în sus, din cauza inflației

Niciun comentariu
salarii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două - trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România.

Majoritatea companiilor și-au realizat bugetele de creșteri salariale la sfârșitul verii, când inflația se situa la 4%. Pentru finalul anului așteptările sunt ca inflația să depășească 7%, ceea ce ar putea determina revizuirea bugetelor salariale.

”Pentru 2022 companiile își construiseră bugete mai moderate comparativ cu acest an, când rata medie de majorare a fost de 8,9%, care venea după un an 2020 greu, cu întreruperi de activitate, È™omaj tehnic sau înghețări salariale în multe industrii. CreÈ™terea inflaÈ›iei peste estimări în acest an va pune însă presiune pe aceste bugete, iar companiile vor fi nevoite să își ajusteze politicile pentru a fi competitive pe piaÈ›a muncii, È›inând cont însă de resursele disponibile”, a declarat Daniel Anghel, Partener servicii fiscale È™i juridice PwC România.

Daniel Anghel

Conform estimărilor companiilor respondente, bazate pe bugetele din vară, anul viitor, cea mai mare creștere medie a salariilor de circa 13% este prevăzută în industria de serviciilor de marketing și publicitate, urmată de servicii financiare cu 11,06%, asigurări cu 8,75%, IT cu 6,83%, retail cu 5,94%, centrele de servicii cu 5,79%, industrie cu 5,42% și sectorul farmaceutic cu 4,41%. Observăm, de altfel, că sectoarele care au avut creșteri mai mici anul acesta și anul trecut, sunt în top în anul următor, pentru a recupera. Cele mai mari venituri salariale medii sunt în sectorul IT, urmat în ordine de servicii financiare, centre de servicii, industrie, bunuri de larg consum, asigurări, farmaceutic, servicii medicale, ospitalitate și retail.

Studiul reflectă È™i diferenÈ›e demografice în abordarea pachetelor de remunerare. Cea mai bine plătită grupă de vârstă este cea cuprinsă între 26 È™i 43 de ani, categoria 44-54 de ani fiind la un nivel uÈ™or mai redus decât cea anterioară, iar după 55 de ani nivelul salarial acordat de companii scade È™i pentru că procentul angajaÈ›ilor din acest segment este foarte mic. De asemenea, remunerarea femeilor față de bărbaÈ›i este vizibil mai scăzută în anumite segmente profesionale, cum ar fi categoria muncitori / operatori. 

În același timp, angajații cu performanțe ridicate sunt plătiți cu 12% până la 18% mai mult decât restul angajaților, la fel și cei care au o vechime mai mare în firmă.

”PiaÈ›a muncii s-a schimbat foarte mult de la începutul pandemiei. Pe lângă accelerarea  digitalizării È™i schimbările ireversibile generate de flexibilitatea modului de lucru, vorbim È™i despre evoluÈ›ii în zona relaÈ›iilor de muncă, de exemplu, o apetență crescută a multor categorii profesionale de a lucra contractual, pe proiecte, È™i de a nu avea angajamente pe termen lung, ceea ce determină provocări din partea organizaÈ›iilor de a-È™i regândi politicile de resurse umane. Astfel, presiunea dată de disponibilitatea forÈ›ei de muncă de care vorbim de câțiva ani a continuă, dar capătă È™i valenÈ›e noi. Planurile ambiÈ›ioase de creÈ™tere È™i transformare ale organizaÈ›iilor, inclusiv cele publice, ar putea fi limitate de lipsa resurselor umane. La nivel internaÈ›ional, în 2022 angajatul va avea o putere de negociere mai mare, inclusiv în economiile stabile din punct de vedere al pieÈ›ei muncii, cu atât mai mult în cele emergente din Europa Centrală È™i de Est, care încă au probleme structurale”, a arătat Oana Munteanu, Director People & Organization PwC România, coordonatoarea studiului.

Oana Munteanu

A doua parte a studiului salarial şi de beneficii PayWell România 2021 a fost extins, incluzând industrii noi pentru raport, respectiv tehnologie, BPO, asigurări, advertising și FMCG. Prima parte a studiului PayWell România 2021 a cuprins peste 100 de companii din industrie, banking, farmaceutic, retail și ospitalitate, pentru care rata medie de creștere a salariilor în 2022 a fost calculată la 8,1%. În total, la ambele părți ale sondajului au participat peste 200 companii, rata de creștere medie de salarii recalculată fiind 7%.

Turneul de șah Chess4Education ajunge la a patra ediție

Niciun comentariu

miercuri, noiembrie 24, 2021



Chess4Education, turneul de È™ah organizat de Narada împreună cu lideri ai industriei IT, a ajuns anul acesta la cea de-a doua ediÈ›ie. 

După ce în 2020 industria IT a dat bătălia pentru educaÈ›ie pe tabla de È™ah È™i a strâns 40.000 de euro în doar 3 săptămâni, anul acesta, pe 11 decembrie, liderii din IT se aÈ™ază iarăși la masa de È™ah, cu o nouă provocare în față. 

Dacă anul trecut 245 de copii È™i profesorii lor de la È™coala din Curcani au primit tehnologia necesară È™colii online, turneul de anul acesta este văzut ca un program antreprenorial de transformare accelerată a educaÈ›iei. 

Narada împreună cu liderii industriei IT È™i prietenii ei își propun să facă mutarea decisivă pe tabla de È™ah în ce priveÈ™te modernizarea educaÈ›iei româneÈ™ti È™i aducerea ei la standardele secolului 21. Aceasta înseamnă concret nu numai investiÈ›ii în tehnologii pentru educaÈ›ie, dar mai ales în programe de perfecÈ›ionare pentru profesori, astfel încât să lucreze eficient cu copiii din mediile vulnerabile È™i mai ales cu cei cu nevoi speciale. 

Miza partidelor de șah din turneul Chess4Education este transformarea școlii din Curcani într-un model de succes, care apoi să fie multiplicat la cât mai multe instituții de învățământ din ţară. Iar în această competiție pentru o educație de secol 21, oricine se poate alătura antreprenorilor din IT, fie ca participant la turneu, fie ca simplu donator, iubitor al sportului minții.

Antreprenorul în IT, Matei Pavel, un tânăr de 35 de ani, este cel care s-a implicat alături de Narada în organizarea Chess4Education È™i mobilizarea colegilor de breaslă din IT. Motivul pentru care Matei Pavel È™i alÈ›i lideri din industria tech au ales să sprijine eforturile Narada pentru un învățământ modern este simplu: 

„Totul porneÈ™te de la educaÈ›ie, noi suntem foarte conÈ™tienÈ›i de asta”, spune Matei Pavel. Problema calității educaÈ›iei, a competenÈ›elor cu care ies tinerii de pe băncile È™colii sunt lucruri de care se lovesc concret oamenii de business din România, iar cei din IT nu fac o excepÈ›ie. „N-aÈ™ spune că acest turneu are în primul rând o dimensiune umanitară, pentru că atunci când vorbim despre educaÈ›ie vorbim despre viitor. ÃŽn fiecare zi È™i în fiecare lună, de fiecare dată când recrutăm oameni È™i trecem printr-o sută ca să alegem unul, ne lovim de problema asta. Pentru noi educaÈ›ia este un fel de extensie a activității noastre. Dacă nu există condiÈ›ii pentru educaÈ›ie de calitate asta ne afectează direct”, mai spune Matei Pavel. Chess4Education este pariul pe care-l fac Narada È™i liderii IT că o È™coală dotată cu tehnologie modernă È™i sisteme de învățare adaptate secolului 21 poate deveni un model de succes. „Dacă ne dorim performanță de la aceÈ™ti copii – pentru că noi visăm că È™i din Curcani poate să apară noul Elon Musk – e nevoie de o bază foarte solidă”, e de părere Matei Pavel.

ÃŽn 2020, planul de a ajuta copiii dintr-o singură clasă a fost transformat de Narada cu implicarea substanÈ›ială a industriei IT în susÈ›inerea cu tehnologie a tuturor copiilor È™i profesorilor lor de la Școala din Curcani. Anul acesta, Chess4Education are un obiectiv È™i mai ambiÈ›ios. 

„Căutăm să construim o experiență pentru cadrele didactice din comunitate astfel încât felul în care se face educaÈ›ie aici să fie transformat. Ne dorim ca educaÈ›ia să fie inclusivă È™i pentru copiii cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale. Practic, aÈ™a arată pentru noi o educaÈ›ie  a viitorului, în care cadrele didactice au pregătire nu doar în termeni de cunoÈ™tinÈ›e tehnice ale actului pedagogic, ci È™i  în ce priveÈ™te inteligenÈ›a emoÈ›ională pe care să o dea mai departe elevilor. Nu vrem să lăsăm niciun copil în urmă. Ca parte a societății, avem o datorie față de fiecare dintre ei”, spune Andra Munteanu, cofondator Narada.

Școala Gimnazială nr. 1 din Curcani are nevoie de profesori cu astfel de competențe, pentru că în comunitate există destui copii vulnerabili.

 „Sunt părinÈ›i care au plecat în străinătate, iar copiii sunt lăsaÈ›i în grija bunicilor, a rudelor, sunt elevi cu diverse probleme emoÈ›ionale sau copii cu cerinÈ›e educaÈ›ionale speciale. Vrem să È™tim cum să lucrăm cu ei. Dincolo de informaÈ›iile pe care le dăm copiilor, vrem să È™tim ce se petrece cu ei, cum să-i abordăm È™i cum să-i È›inem la È™coală”, spune profesoara de limba română Valeria Neagu, care e de părere că un curs despre lucrul cu elevii cu nevoi speciale ar preveni creÈ™terea abandonului È™colar, cu o rată îngrijorător de mare mai ales în mediul rural.

Cine se poate înscrie la turneul de șah online Chess4Education

Pe 11 decembrie, pasionații de șah care vor să contribuie la eforturile de modernizare a educației românești sunt invitați de Narada să accepte provocarea unei partide alături de lideri din industria IT și prietenii lor. Cei care vor să participe la competiție se pot înscrie pe pagina turneului, achitând taxa de 250 de lei. Cei care vor să joace șah cu antreprenori, programatori, designeri, investitori, gameri și prietenii lor sunt invitați pe Chess.com în ziua turneului, 11 decembrie.

Chiar și cei care nu joacă șah pot fi de partea câștigătorilor în această competiție pentru educație, printr-o donație pe pagina dedicată turneului.

„Gata cu generaÈ›iile de sacrificiu, gata cu exodul!” spun atât Narada, cât È™i liderii industriei IT. Chiar dacă pandemia a scos în evidență vulnerabilitățile periculoase ale sistemului de învățământ, implicarea societății civile È™i a oamenilor de business pot ajuta la transformarea radicală a È™colii româneÈ™ti. Ceea ce s-a întâmplat la Curcani poate deveni un model replicat pe scară largă, în toate ÅŸcolile din România.




Cognizant Softvision România a angajat 1000 de programatori în primele 11 luni ale anului

Niciun comentariu
Cognizant Softvision

Dezvoltatorul de produse și servicii software capitalizează pe model de muncă hibridă și pe noul model de recrutare pentru a atinge un milestone istoric.

Cognizant Softvision, lider în dezvoltarea de servicii și produse software, reprezentant al gigantului Cognizant în România, a anunțat azi că în primele 11 luni ale anului 2022 a angajat peste 1000 de profesioniști în domeniul dezvoltării de software. Acest prag de angajare, fără precedent în industria de profil, întărește poziția de mare angajator în IT, cât și aceea de companie care dezvoltă soluții digitale, folosind ultimele tehnologii pentru clienții și angajații săi.

Compania a atins acest prag de recrutare bazându-se pe fundamentul EVP-ului - The Place To Be, Now and Beyond amplificat de 2 inițiative lansate în ultimul an: modelul de recrutare națională și modelul cultural Studio eXperience:

Recrutarea la nivel național - Modelul de recrutare, oriunde din România, lansat la începutul anului, a facilitat atât angajaților proprii, cât și a acelora viitori să aleagă locația din țară de unde doresc să lucreze. Angajații Cognizant Softvision pot opta pentru munca de la birou, în orașele unde compania are sedii deschise, de acasă, de oriunde de pe teritoriul României, ori hibrid.

Studio eXperience - este cultura născută din realitatea post Covid È™i oferă cadrul perfect de  scalabilitate a operaÈ›iunilor Cognizant Softvision la nivel naÈ›ional, prin îmbunătățirea experienÈ›ei de muncă a angajaÈ›ilor bazată pe flexibilitate, opÈ›ionalitate, oferind astfel fiecărui angajat posibilitatea de a alege de unde È™i cum lucrează.

Aceste eforturi, combinate cu o echipă de recrutare și talent management determinată și puternic focusată pe excelență și rezultate, au permis Cognizant Softvision să crească dramatic, în ciuda pieței extrem de competitive a talentului de ingineri software din România.

“Peste 1000 de angajaÈ›i în 11 luni, este un puternic indicator al faptului că Cognizant Softvision se bucură de atenÈ›ie È™i consideraÈ›ie în regiune. ÃŽntr-un an în care trendul este de reconsiderare a locului de muncă, fără precedent în piață, ne bucură foarte mult că peste 1000 de oameni au ales Cognizant Softvision ca È™i companie unde să se dezvolte, să crească, să devină cea mai bună versiune a lor, exact aÈ™a cum promite È™i EVP-ul nostru: The Place To Be, Now and Beyond. Aceasta este, de fapt, esenÈ›a Cognizant Softvision: crearea unui loc în care cei mai importanÈ›i 3 piloni din cariera fiecăruia: oamenii, statutul companiei È™i oportunitățile se îmbină armonios, un loc unde posibilitățile de creÈ™tere sunt nelimitate È™i în acelaÈ™i timp adaptate stilului propriu de viață ” a spus Mihai ConstandiÈ™, Country Manager, Romania and Head of Eastern Europe Studios, Cognizant Softvision. 

 

“De asemenea, sunt foarte mândru că am reuÈ™it să aducem toÈ›i aceÈ™ti noi colegi talentaÈ›i È™i pregătiÈ›i ce acoperă un spectru larg de tehnologii, precum JAVA, Web, .NET, Mobile, Big Data, DevOps È™i QA Automation. Desigur, vom continua trendul susÈ›inut de recrutare È™i creÈ™tem, în continuare, oferind tuturor pasionaÈ›ilor de tehnologie The Place To Be, Now and Beyond.”, a mai adăugat ConstandiÈ™.

Un alt motiv, la fel de important, ce a facilitat atingerea acestei cifre impresionante a fost structura specifică de organizare a companiei, în principal cu accent pe conceptul de Pods, Guilds și Comunități. Pod-urile sunt echipe multidisciplinare cu o metodologie de lucru Agile care colaborează direct cu clienții companiei. Aceste modele de lucru au fost dezvoltate pentru a conferi structură și adaptabilitate pentru organizația din România, cât și pentru a facilita scalabilitatea, indiferent de cât de mare ar fi aceasta, în principal după achiziția Softvision de către Cognizant, la finalul anului 2018.

“România continuă să ridice È™tacheta pentru organizaÈ›ia noastră È™i pentru omologii din alte regiuni” a spus Andres Angelani, CEO, Cognizant Softvision. “ Expertiza, modelul de leadership È™i cultura organizaÈ›ională au oferit stabilitate È™i au generat noi oportunități de dezvoltare, în aceste timpuri nesigure. Nu aÈ™ putea fi mai mândru de ceea ce a realizat Cognizant Softvision România, în anul ce tocmai se încheie, È™i privesc încrezător înspre planurile ambiÈ›ioase de dezvoltare din 2022”, a concluzionat Angelani.

Cognizant Softvision este lider în domeniul soluÈ›iilor software, dezvoltând soluÈ›ii È™i produse digitale complete care conectează marile branduri ale lumii cu consumatorii finali. Cognizant Softvision colaborează cu unele dintre cele mai mari branduri din lume, oferind inovaÈ›ie sustenabilă, agilitate È™i conexiune care inspiră angajament È™i transformarea business-ului. Cognizant Softvision are o echipă de peste 4 600 de profesioniÈ™ti în domeniul dezvoltării de produse software: product, design È™i engineering, într-o reÈ›ea de studiouri globale din 10 țări de pe 5 continente. 

Ce strategie au autoritățile fiscale când efectuează inspecțiile fiscale

Niciun comentariu
inspecțiile fiscale

ÃŽn ultimii 5 ani È™i, mai cu seama în ultimii doi ani, numărul inspecÈ›iilor fiscale a înregistrat treptat o scădere destul de importantă. Dacă în 2016 aveau loc în jur de 46.000 de acÈ›iuni de inspecÈ›ie fiscală, anul trecut numărul acestora s-a redus aproape la jumătate, fiind circa 24.000. Când vedem această statistică, prima concluzie este că pandemia È™i restricÈ›iile impuse de aceasta au dus la o diminuare a acÈ›iunilor de control. ÃŽnsă această concluzie trebuie circumstanÈ›iată. 

Evoluția descendentă nu este specifică ultimului an și jumătate, ci este una sistematică, scăderea din 2020 față de 2019 fiind de numai 10%. Astfel, sunt, de fapt, două concluzii la care putem ajunge: pe de-o parte există un impact al pandemiei asupra activității de control, dar pe de altă parte această tendință este o consecință a faptului că ANAF s-a aflat într-o perioadă de redefinire a strategiei de control pentru a-și canaliza resursele în procesul de digitalizare a activității.

AÈ™adar, apare întrebarea: la ce ar trebui să ne aÈ™teptăm în anii următori, care va fi strategia ANAF? Din toate documentele È™i declaraÈ›iile publice, este evident că ANAF își propune să intensifice activitatea de control È™i vedem câteva repere importante. ÃŽn primul rând, se doreÈ™te întărirea activității de verificare documentară până la 60%, până în anul 2025, ca parte din procesul de digitalizare a ANAF. AÈ™adar, 60% din inspecÈ›ii ar urma să fie realizate prin procedură de verificare documentară care presupune că inspectorii nu vor mai fi prezenÈ›i la sediul companiilor, ci vor solicita informaÈ›ii, le vor verifica în birou È™i vor emite actele de control la distanță. 

Din perspectiva contribuabililor, verificarea documentară ar îngreuna mult mai puțin activitatea lor curentă. De exemplu, 70% dintre respondenții unui sondaj pe care D&B David si Baias si PwC l-au realizat la începutul acestui an și-au arătat îngrijorarea față de interacțiunea cu inspectorii fiscali. Deși Codul de procedură fiscală precizează că acțiunea de control nu ar trebui să îngreuneze derularea activității curente a contribuabililor, acest lucru se întâmplă din păcate în practica intrucat reprezentanții companiilor trebuie să aloce resurse umane atunci când inspectorii se află fizic la sediul lor și solicită un volum semnificativ de informații.

ÃŽn ceea ce priveÈ™te tematicile preferate în acÈ›iunile de control, ne aÈ™teptăm ca, în continuare, pe agenda inspecÈ›iilor fiscale să se afle subiectele pe care le-am văzut È™i în anii precedenÈ›i însă cu mult mai rafinate. 

Un astfel de exemplu il constituie deductibilitatea TVA și a cheltuielilor pentru serviciile pe care companiile le achiziționează de la entitățile afiliate din grup. De aproape zece ani, inspecțiile fiscale vizează acest subiect al serviciilor intragrup și, din păcate, sunt în continuare sume importante stabilite suplimentar. Trebuie însă subliniat ca aceasta speta a evoluat de-a lungul timpului, contribuabilii incercand sa amendeze contractele și să tragă învățăminte din concluziile organelor de control, în special în ceea ce privește documentația justificativă aferentă acestor servicii, iar organele fiscale circumstanțiindu-și poziția în consecință.

De asemenea, preÈ›urile de transfer vor rămâne o lungă perioadă în atenÈ›ia echipelor de inspecÈ›ie fiscală pentru că suscită destul de multe întrebări întrucât analiza preÈ›urilor de transfer nu este o stiinta exacta, putand avea mai multe tipuri de abordări, ceea ce creÈ™te gradul de subiectivism È™i  conduce la dispute cu autoritățile fiscale. Mult timp, inspecÈ›iile în zona preÈ›urilor de transfer au generat sume importante colectate la bugetul de stat. Totodata, fiind un domeniu încă de noutate în România, acesta este în proces de definire È™i stabilizare iar practica instanÈ›elor de judecată contribuie È™i ea la rafinarea acestuia È™i la conturarea unei abordări unitare din partea fiscului È™i a contribuabililor. Un exemplu în acest sens îl constituie posibilitatea de a se efectua ajustări ale preÈ›urilor de transfer nu doar în favoarea statului, ci  È™i a contribuabililor, acÈ›iune pe care organele fiscale nu o implementau în practică însă, urmare a numărului din ce in ce mai mare de hotărâri ale instanÈ›elor de judecată care sancÈ›ionează o asemenea abordare, aceasta începe sa prindă contur în acÈ›iunile de control din prezent.  

O altă temă este cea a tichetelor cadou. Pe acest subiect sunt în derulare foarte multe inspecții fiscale la majoritatea companiilor care au avut anterior un control de la Direcția Generală Antifraudă pe aceasta tema, fiind vizate atat impozitul pe veniturile salariale și contribuțiile aferente, ci și, prin extensie, TVA și impozitul pe profit.

Mai există o temă extrem de sensibilă, care nu este generalizată prin prisma complexității ei, dar care cu siguranta este de mare interes din cauza sumelor implicate, respectiv sediul fix si/sau sediul permanent. Este un subiect de control cu un înalt grad de tehnicitate, care aduce bani extrem de mulÈ›i la bugetul de stat, fiind stabilite sume care depășesc 200-300 de milioane de lei per contribuabil. 

Practic în cadrul inspecÈ›iilor care analizează aceasta problematică, deÈ™i verificarea se realizează la nivelul contribuabilului rezident, impactul se rasfrange nu numai asupra acestuia, ci È™i asupra entității nerezidente cu care acesta derulează activități economice. De exemplu, în materia TVA, un nerezident este considerat ca având un sediu fix în România dacă dispune de suficiente resurse umane È™i tehnice pentru a desfășura în mod regulat livrări de bunuri È™i/sau prestări de servicii pe teritoriul României. 

Astfel, autoritățile fiscale iniÈ›iază o acÈ›iune de control la nivelul contribuabilului roman, care are încheiat cu entitatea nerezidentă un contract de procesare de bunuri sau de marketing, de exemplu. ÃŽn urma acestei analize fiscul  consideră că entitatea nerezidenta dispune de un sediu fix în România intrucat utilizează resursele tehnice È™i umane ale contribuabilului roman, resurse care actioneaza sub controlul acesteia, pentru a derula ea însăși, în mod direct, activități economice în România. 

O astfel de concluzie schimba cu totul tratamentul fiscal al tranzactiei din perspectiva TVA întrucât modifică două elemente esenÈ›iale, respectiv locul prestării serviciilor È™i persoana obligată la plata taxei. Astfel, dacă în varianta iniÈ›ială (i.e fără sediu fix) serviciile sunt considerate a fi prestate în beneficiul nerezidentului (deci cu locul prestarii în È›ara unde acesta este situat), persoana obligată la plata taxei fiind aÈ™adar nerezidentul, în scenariul existenÈ›ei sediului fix, serviciile sunt considerate a fi prestate în beneficiul sediului fix (din Romania), persoana obligată la plata taxei fiind aÈ™adar contribuabilul român. Impactul este unul imediat fiind atat de natura financiara (TVA suplimentară de plată stabilită în sarcina rezidentului) cat È™i de natură operaÈ›ională (înregistrarea nerezidentului ca sediu fix È™i regândirea modelului de business). 

În concluzie, ne așteptăm ca activitatea de inspecție să se intensifice, pe măsură ce o parte însemnată a acesteia se mută online și se realizează la distanță. Pentru contribuabili, impactul va fi mai mic din perspectiva resurselor alocate în timpul inspecției, însă consecințele din perspectiva temelor verificate și a sumelor stabilite suplimentar ar putea fi mai mare decât în ultimii ani.

Articol scris de Ana Maria Iordache, Partener D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România.


Aplicația Volt estimează peste 150.000 de utilizatori în 2022

Niciun comentariu
volt

AplicaÈ›ia Volt vizează un număr de peste 150.000 de utilizatori în 2022, mai mult cu 170% față de anul acesta, după ce în primele 10 luni a ajuns la peste 40.000 de conturi unice. Per total, doar în 2021 circa 16.500 de utilizatori au interacÈ›ionat măcar o data cu Volt.  

În jur de 37% dintre utilizatorii Volt au un scor FICO mai mare de 700, ceea ce înseamnă un risc de neplată scăzut în viitor, scor care se traduce inclusiv în credite mai ieftine și mai ușor de obținut.

AplicaÈ›ia Volt a pornit ca un instrument uÈ™or de accesat, aflat la îndemâna celor care vor să-È™i transfere bani între două carduri, indiferent de banca emitentă, cât È™i a celor care doresc să își consulte scorul FICO. Acesta este indicatorul în funcÈ›ie de care băncile È™i unele IFN-uri decid ce clienÈ›i obÈ›in finanÈ›are È™i cine este respins È™i are o valoare medie de 635 puncte în România, conform unui studiu realizat de Volt. 



Beneficiul a fost asimilat ca atare de către utilizatori, printre aceștia aflându-se per-soane care interacționează de cel puțin 3 ori pe săptămână cu Volt, pentru a se asigura că băncile sau IFN-urile le închid la timp datoriile raportate la Biroul de Credit.

“Volt a devenit o aplicaÈ›ie necesară pentru zeci de mii de români care vor să-È™i afle scorul de credit, gradul de îndatorare È™i istoricul plăților la creditele în derulare. Comunitatea Volt se asigură astfel că băncile sau IFN-urile nu fac greÈ™eli de înregistrare a plăților È™i nici nu uită să le È™teargă datoriile din Biroul de Credit. Viziunea noastră, însă, nu se opreÈ™te aici! Deja clienÈ›ii noÈ™tri pot solicita credite sau constitui depozite direct din aplicaÈ›ie, iar în curând vor putea să compare dobânzile pe care ei le-au primit de la instituÈ›iile financiare din România cu cele obÈ›inute de pri-etenii lor, iar experÈ›i financiari le vor oferi sfaturi gratuite pentru a-È™i optimiza cât mai mult costurile de împrumut”, spune Radu Ciorbă, fondatorul Volt.

 

Monitorizarea rambursărilor la credite și asigurarea faptului că băncile și instituțiile fi-nanciare nebancare le închid creditele la timp în Biroul de Credit sunt motivele pentru care clienții Volt cu împrumuturi revin lună de lună în aplicație.

Utilizatorii Volt primesc constant detalii despre datorii si află ce pot îmbunătăți la nive-lul comportamentului de plată pentru a-È™i creÈ™te scorul de credit. Share-ul de informaÈ›ii din-tre cei care își evaluează posibilitățile de creditare se traduce ulterior în accesarea unor credite mai ieftine È™i mai inteligent obÈ›inute. 


S-a relansat postul de televiziune Atomic TV

Niciun comentariu
atomic tv

Postul de televiziune Atomic TV revine pe piață după ce a primit licența CNA și autorizația de funcționare.

Atomic TV a fost prima televiziune cu specific muzical lansată în România în anul 1999, cu muzică românească, adresată la început tinerilor între 18 și 30 de ani. Televiziunea a reprezentat o rampă de lansare pentru artiștii acestor vremuri, fiind cunoscuți mai târziu ca artiștii "Generației Atomic".

Prima televiziune muzicală românească, Atomic TV, a deschis piața în 1999. Printre primele emisiuni s-au numărat: Atomic Cafe, Selector, Reactor, Insomnia, Vibrații, Aria 52, Rockada, Andrenalize, Romanian Top 100, Klub Bizzar, Febra, Subcultura etc.

În urma datoriilor acumulate către firma Empire, firmă care a produs o mare parte din clipurile difuzate de Atomic TV, marca Atomic a fost pusă sub sechestru și scoasă la vânzare, astfel încât, după o lungă perioadă de procese, televiziunea a fost nevoită să renunțe la propria denumire, transformându-se astfel în 26 iunie 2004 în TV K Lumea (sloganul cu care s-a lansat). Dar a continuat să emită online după ce omul de afaceri Nicolae Șerbu a câștigat marca în instanță.

Atomic TV și-a oprit emisia online în 2006 dar după 9 ani de pauză a fost relansată tot online (în octombrie 2015) dar pe 1 februarie 2018 și-a oprit din nou emisia.

După 15 ani de pauză la TV și după 3 ani de pauză în online, Atomic TV a obținut la 28 septembrie 2021 o nouă licență din partea CNA pentru relansarea televiziunii. Relansarea acestuia a avut loc pe 19 noiembrie 2021.

Formatul Atomic TV este axat pe muzica, tineret, educatie, formatul de difuzare este SD si HD iar zona de difuzare nationala si internationala (Republica Moldova, Europa, America de Nord). Modalitatile de receptie vor fi prin retele de comunicatii electronice, IPTV, OTT, online, web tv, aplicatii mobile si smart tv. Orarul de difuzare este 24 de ore pe zi iar investitia proprie este de 250.000 de euro. Reprezentantul postului a mentionat ca au existat discutii de principiu cu cablisti atat mari cat si mici, fiind asigurat ca vor fi difuzati fara probleme daca programul difuzat va fi competitiv. Procentul muzicii romanesti difuzate va fi de 80%, urmand ca 20% sa fie opere internationale.

Atomic TV a reînceput emisia online și poate fi preluat gratuit de cabliștii interesați.

Dacă sunteți interesați să urmăriți transmisia postului o puteți face aici.


Xiaomi anunță o creștere susținută a veniturilor și profitului în T3 2021

Niciun comentariu
xiaomi


Xiaomi Corporation, o companie de electronice de consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things (IoT), a anunțat rezultatele consolidate neauditate pentru trei respectiv șase luni încheiate la 30 septembrie 2021.

În al treilea trimestru din 2021, Xiaomi a înregistrat venituri totale de 78,1 miliarde RMB, reprezentând o creștere anuală de 8,2%; profitul net ajustat pentru această perioadă a fost de 5,2 miliarde RMB, o creștere anuală de 25,4%.

Profitabilitatea businessului de bază Xiaomi s-a menținut la un nivel constant. Astfel, compania a demonstrat fiabilitatea modelui său de afaceri și excelența operațiunilor sale, printr-o creștere solidă atât a veniturilor totale cât și a profitului net ajustat.

Totodată, numărul global de utilizatori activi lunar ai MIUI a depășit 500 de milioane începând cu 22 noiembrie 2021, marcând o altă bornă pentru strategia Xiaomi "Smartphone x AIoT".

Performanțe financiare în T3 2021:

  • Venituri totale de 78,06 miliarde RMB, creÈ™tere anuală de 8,2%;
  • Profit brut de aproximativ 14,29 miliarde RMB, creÈ™tere anuală de 40,6%;
  • Profitul net ajustat non-IFRS a fost de 5,18 miliarde RMB, creÈ™tere anuală de 25,4%.

Mesajul Xiaomi Corporation: “ÃŽn al treilea trimestru din 2021 continuăm să ne consolidăm strategia de bază "Smartphone x AIoT" È™i să avansăm pe piaÈ›a smartphone-urilor premium. Ne-am clasat pe locul 1 în ceea ce priveÈ™te livrările de smartphone-uri în 11 țări È™i regiuni. Am continuat să explorăm È™i să inovăm produse È™i tehnologii pentru a ne îmbunătăți È™i mai mult competitivitatea pe piaÈ›a premium. Veniturile noastre din serviciile de internet au atins un nou maxim trimestrial È™i ne menÈ›inem angajamentul de a investi în cercetare È™i dezvoltare, factori care stau la baza competitivității principale a produselor noastre". ÃŽncepând cu 22 noiembrie 2021, numărul utilizatorii globali activi lunar de MIUI a depășit 500 de milioane, marcând o altă bornă istorică în strategia "Smartphone x AIoT".

Recapitularea performanței trimestriale


Veniturile din servicii de internet ating un nou maxim trimestrial 

În trimestrul al treilea, profitabilitatea Xiaomi a continuat să se consolideze pe măsură ce veniturile din serviciile de internet au ajuns la 7,3 miliarde RMB, atingând un nou maxim trimestrial, reprezentând o creștere de 27,1% de la un an la altul. Marja de profit brut a segmentului de servicii de internet a fost de 73,6%, cu 13,1 puncte procentuale mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Între timp, baza globală de utilizatori de internet a Grupului a continuat să se extindă rapid în trimestrul al treilea. De asemenea, începând cu 22 noiembrie 2021, numărul global de utilizator activi lunar ai MIUI a depășit pentru prima dată 500 de milioane, marcând o altă bornă istorică pentru expansiunea globală a Xiaomi.

În septembrie 2021, numărul utilizatorilor activi lunar de MIUI a crescut cu 32,0% de la un an la altul, până la 485,9 milioane; în China, numărul acestora a ajuns la 127,3 milioane, o creștere anuală de 16,4% și un avans net pentru al patrulea trimestru consecutiv. În septembrie 2021, numărul utilizatorilor activi lunar la nivel global de televizoarele inteligente Xiaomi și Xiaomi Box s-a majorat cu peste 33,0% de la un an la altul. La 30 septembrie 2021, numărul abonamentelor TV plătite ale Grupului era de 4,7 milioane, o creștere de 13,5% de la an la an.

În al treilea trimestru din 2021, veniturile din publicitate ale Xiaomi au ajuns la 4,8 miliarde RMB, o creștere anuală de 44,7%, în principal datorită extinderii bazei de utilizatori, procentului mai mare de utilizatori de smartphone-uri premium și capacităților mai puternice de monetizare. Veniturile Xiaomi din jocuri au ajuns la 1.0 miliard RMB, o creștere anuală de 25% datorată performanței puternice a jocurilor noi de înaltă calitate, dar și a veniturilor medii mai mari per utilizator ("ARPU"), determinate de smartphone-urile premium și cele pentru gaming.

Veniturile Xiaomi din alte servicii cu valoare adăugată s-au ridicat la 1,6 miliarde RMB în trimestrul al treilea. În al doilea trimestru al acestui an, platforma de comerț electronic Youpin de la Xiaomi a lansat noul său brand de consum, Life Element, care oferă o gamă largă de produse de zi cu zi de înaltă calitate, la prețuri competitive. Cel mai recent, în noiembrie 2021, Youpin a lansat UP, sistemul său de abonament cu plată, pentru a îmbunătăți în mod constant experiența de cumpărături online a utilizatorilor săi.

În al treilea trimestru al anului 2021, veniturile Xiaomi din serviciile de internet din piețele externe au crescut cu 110% de la un an la altul, până la 1,5 miliarde RMB, reprezentând 19,9% din veniturile totale provenite din serviciile de internet, stabilind un alt record trimestrial. Pe viitor, vom continua să extindem și să aprofundăm colaborările cu partenerii de afaceri globali ai Grupului și să explorăm în mod activ noi oferte de servicii de internet pe piețele externe.

Xiaomi își menÈ›ine angajamentul de a investi în cercetare È™i dezvoltare, ceea ce sporeÈ™te avantajele competitive ale produselor sale. ÃŽn primele trei trimestre ale anului 2021, cheltuielile cumulate de cercetare È™i dezvoltare ale Grupului au ajuns la 9,3 miliarde RMB, reprezentând o majorare anuală de 51,4%. 

În septembrie 2021, Xiaomi a introdus ochelarii inteligenți Xiaomi, care oferă o experiență de vizualizare a informațiilor îmbunătățită și funcții interactive. În noiembrie 2021, Xiaomi a lansat tehnologia Loop LiquidCool, care îmbunătățește disiparea căldurii smartphone-urilor în condiții de utilizare intensă. La 30 septembrie 2021, echipa de cercetare și dezvoltare Xiaomi totaliza 13.919 de membri, reprezentând peste 44% din totalul numărului de angajați.

Venituri robuste pe piețele externe. Compania este pe locul 1 în 11 țări și regiuni în ceea ce privește livrările de telefoane inteligente

Veniturile Xiaomi pe pieÈ›ele externe au ajuns la 40,9 miliarde RMB în T3 2021, reprezentând 52,4% din veniturile totale. ÃŽn ciuda crizei globale de componente cheie, Xiaomi È™i-a consolidat poziÈ›ia pe piață prin optimizarea alocării resurselor de pe piaÈ›a globală È™i consolidarea canalelor sale în conformitate cu cerinÈ›ele de pe pieÈ›ele locale. Potrivit Canalys, în T3, Xiaomi a obÈ›inut cea mai mare cotă de piață din livrările de telefoane inteligente în 11 țări È™i regiuni È™i a fost în top cinci companii în 59 de țări È™i regiuni la nivel global. 

Xiaomi a continuat să-È™i întărească prezenÈ›a pe piaÈ›a globală în trimestrul al treilea. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, Xiaomi s-a clasat pe locul 2 în Europa, cu o cotă de piață a smartphone-urilor de 21,5%. ÃŽn Europa de Vest, cota de piață a smartphone-urilor Xiaomi a ajuns la 17,0% È™i compania s-a clasat printre primele trei în ceea ce priveÈ™te livrările; în Europa Centrală È™i de Est, Xiaomi s-a clasat pe locul 2 cu o cotă de piață a smartphone-urilor de 28,7%. 

ÃŽn aceeaÈ™i perioadă, Xiaomi a vândut peste 6,8 milioane de smartphone-uri prin intermediul canalelor online din pieÈ›ele externe, cu excepÈ›ia Indiei, reprezentând o creÈ™tere anuală de peste 130%. 

Potrivit Canalys, cota de piață a smartphone-urilor Xiaomi în canalele online din Europa de Vest a crescut de la 4,6% în trimestrul al treilea din 2020 la 13,0% în trimestrul al treilea din 2021.

Xiaomi a continuat să-și consolideze competitivitatea pe piețele emergente. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, cotele de piață Xiaomi din America Latină, Orientul Mijlociu și Africa au ajuns la 11,5%, 16,3% și, respectiv, 7,3%. În plus, Xiaomi și-a menținut poziția numărul 1 în livrările de smartphone-uri în India pentru al 16-lea trimestru consecutiv.

Livrările de smartphone-uri în T3 s-au clasat pe locul 3 la nivel global, cu progrese permanente pe piața premium

În al treilea trimestru al anului 2021, în ciuda deficitului global de componente cheie, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au ajuns la 43,9 milioane. Potrivit Canalys, în al treilea trimestru din 2021, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului s-au clasat pe locul 3, cu o cotă de piață de 13,5%. Veniturile Grupului din smartphone-uri au totalizat 47,8 miliarde RMB, cu o marjă brută de 12,8%, o creștere anuală de 4,4 puncte procentuale.

Strategia de segmentare a utilizatorilor Xiaomi și noile produse au permis Grupului să-și extindă baza de utilizatori. Pentru multe dintre noile sale smartphone-uri lansate în acest an, peste jumătate dintre utilizatori sunt utilizatori noi Xiaomi. Xiaomi a introdus noua serie Xiaomi Civi în septembrie 2021, care a fost bine primită de public.

În primele trei trimestre ale anului 2021, livrările globale de smartphone-uri Xiaomi la prețuri de peste 3.000 RMB în China și 300 de euro, sau echivalentul, pe piețele externe, au totalizat aproximativ 18 milioane, reprezentând peste 12% din totalul livrărilor. Pe piețele externe, livrările totale de smartphone-uri la prețuri de peste 300 de euro sau echivalent au crescut cu peste 180% de la un an la altul în al treilea trimestru, în principal în America Latină, Europa de Vest și Orientul Mijlociu.

În cadrul Festivalului de Cumpărături Singles Day din noiembrie, smartphone-urile marca Xiaomi și Redmi s-au clasat împreună pe locul 1 în volumul vânzărilor pe Tmall.com, JD.com și Suning.com. Terminalele premium ale Grupului s-au clasat, de asemenea, pe locul 1 în rândul smartphone-urilor Android cu prețuri peste 4.000 RMB pe Tmall.com și JD.com. În plus, în timpul festivalului de cumpărături, volumul total al vânzărilor de smartphone-uri Xiaomi pe canalele sale offline a crescut cu peste 110% de la un an la altul.

Strategia de bază “Smartphone x AIoT” continuă să performeze. Eforturile concentrate pe creÈ™terea noilor canale de retail au accelerat

Veniturile segmentului Xiaomi de produse IoT și lifestyle au fost de 20,9 miliarde RMB în al treilea trimestru din 2021, în creștere cu 15,5% de la un an la altul. De remarcat că veniturile grupului din produse IoT și lifestyle pe piețele externe au atins un nou nivel record, în ciuda provocărilor logistice aferente transportului maritim în acest trimestru.

În T3, pe fondul unei scăderi de la un an la altul a volumului vânzărilor globale de televizoare, livrările globale de televizoare smart de la Xiaomi au ajuns la 3 milioane, ceea ce a însemnat o creștere a veniturilor de la un an la altul de 19,5%. Potrivit All View Cloud ("AVC"), livrările de televizoare Xiaomi s-au clasat pe locul 1 în China pentru al 11-lea trimestru consecutiv și printre primele cinci la nivel global în al treilea trimestru din 2021.

ÃŽn plus, Xiaomi È™i-a extins portofoliul de produse smart home pentru a ajuta utilizatorii să își creeze un stil de viață sănătos È™i confortabil. ÃŽn al treilea trimestru, Xiaomi a lansat mai multe electrocasnice inteligente, inclusiv frigiderul inteligent Xiaomi 550L cu patru uÈ™i È™i maÈ™ina de spălat Xiaomi Mini. Aparatele de aer condiÈ›ionat inteligente de la Xiaomi au înregistrat, de asemenea, vânzări bune. ÃŽn timpul Festivalului de Cumpărături Singles’ Day din noiembrie, vânzările cumulate de electrocasnice Xiaomi s-au clasat pe locul 3 în JD.com.

Platforma AIoT de la Xiaomi continuă să se extindă. La 30 septembrie 2021, numărul dispozitivelor IoT conectate (cu excepÈ›ia smartphone-urilor, tabletelor È™i laptopurilor) pe platforma sa AIoT a depășit pentru prima dată reperul de 400 de milioane. Numărul utilizatorilor cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma sa AIoT (cu excepÈ›ia smartphone-urilor, tabletelor È™i laptopurilor) a depășit 8 milioane. 

În acest an, Xiaomi și-a accelerat eforturile de dezvoltare a retailului, consolidându-și și mai mult avansul în canalele online, în același timp extinzându-se rapid și pe canalele offline. La data acestui comunicat, numărul total al magazinelor Xiaomi din China a depășit 10.000. Xiaomi se așteaptă ca în perioada următoare avansul cotei sale de piață pe segmentul de clienți cu buget redus să permită Grupului să deservească mai mulți utilizatori din China.




ABN Systems a înregistrat venituri totale de 78,7 milioane de lei în trimestrul al treilea din 2021

Niciun comentariu

marți, noiembrie 23, 2021

tellur

ABN Systems International, deţinătoarea singurului brand 100% românesc de accesorii telecom și produse Smart Home, Tellur, şi unul dintre liderii pieţei de distribuţie de produse şi accesorii IT&C din România, estimează că vânzările sale de produse Smart Home vor creşte cu 100% în 2022, comparativ cu 2021.

Compania a înregistrat o creÅŸtere a vânzărilor de produse din categoria Smart Home cu 46% în primul semestru al acestui an, față de aceeaÅŸi perioadă din 2020, ÅŸi estimează ca trendul ascendent să se menÈ›ină ÅŸi în următorii ani. Cel mai bine vândut produs în 2021 din această categorie este termostatul Tellur, pentru care ABN Systems apreciază o creÅŸtere cu 200% comparativ cu anul trecut.    

ÃŽncepând cu anul viitor, compania are în plan să abordeze noi pieÅ£e cu aceste produse, atât pe plan intern, prin intermediul reÅ£elelor de magazine Do-It-Yourself (DIY), cât ÅŸi pe plan extern, în special ţări din Europa de Vest ÅŸi Orientul Mijlociu, aceasta fiind deja prezentă cu produse în peste 25 de ţări. 

„ÃŽn România, piaÈ›a Smart Home este încă una foarte mică, estimată la cca 15 -20 de milioane de euro, sub 1% din întreaga piață europeană, de 23 de miliarde de euro, unde cererea cea mai mare este în UK, Germania, FranÈ›a È™i Italia. TotuÈ™i, o piață încă mică înseamnă un mare potenÈ›ial de creÈ™tere, de 30-40% în 2022. Noi am înregistrat rezultate foarte bune până acum, atât pe plan intern, cât ÅŸi extern, cu produsele noastre Smart Home ÅŸi suntem pregătiÅ£i să valorificăm această oportunitate de dezvoltare pe o piață în expansiune accelerată", a declarat George Barbu, CEO ABN Systems International.

George Barbu, CEO ABN Systems International.

Numărul tot mai mare de utilizatori de internet, creÈ™terea venitului disponibil al consumatorilor în economiile în curs de dezvoltare, importanÈ›a tot mai mare a monitorizării locuinÈ›elor în locaÈ›ii îndepărtate, nevoia tot mai mare de soluÈ›ii de economisire de energie È™i cu emisii reduse de carbon, proliferarea rapidă a smartphone-urilor È™i gadgeturilor inteligente, îngrijorarea tot mai mare cu privire la siguranță, securitate sunt doar câţiva dintre aceÅŸti factori determinanÅ£i ai creÈ™terii pieÈ›ei de profil. 

Dimensiunea pieÅ£ei globale pentru case inteligente a fost evaluată la 79,13 miliarde USD în 2020 È™i se aÈ™teaptă să ajungă la 313,95 miliarde USD până în 2026, având o rată anuală de creÈ™tere de 25,3% în perioada prognozată (2021-2026), conform unor analize efectuate la nivel global. De asemenea, piaÅ£a europeană de Smart Home se aÅŸteaptă să crească de la 23,2 miliarde de dolari în 2020 până la 39,6 miliarde de dolari până în 2025, cu o rată de creÅŸtere de 11,3%. 

ÃŽntre cele mai noi produse pe segmentul Smart Home din gama proprie a ABN Systems International, Tellur, se numără: (1) camerele solare; (2) videointerfonul; (3) senzorii de fum ÅŸi gaz; (4) robotul de curăţat geamuri ÅŸi (5) prizele AC. Acestea se pot folosi atât în mod independent, cât ÅŸi integrate cu alte dispozitive, fiind realizate în colaborare cu Tuya, unul dintre liderii mondiali ai platformelor de dezvoltare IoT (Internet of Things). 

ABN Systems are un portofoliu diversificat de produse Tellur Smart Home, care au la bază tehnologii de ultimă oră, beneficiază de un bun raport calitate-preÅ£ ÅŸi pot fi gestionate de oriunde  prin aplicaÈ›ia Tellur Smart (accesibilă în AppStore È™i GooglePlay).   

Pago lansează o campanie cu premii pentru utilizatorii aplicației de plăți online

Niciun comentariu
pago


AplicaÈ›ia românească de plăți online Pago prin care se pot plăti facturi la utilități anunță lansarea campaniei ”Treabă DeÈ™teaptă”, în care utilizatorii aplicaÈ›iei pot câștiga bani pentru plata facturilor pe un an întreg. 

Campania se va desfășura în perioada 22.11.2021-31.01.2022 È™i se vor acorda 10 premii, în valoare totală de 60.000 lei. Pot participa la concurs toÈ›i utilizatorii Pago, atât cei care folosesc deja aplicaÈ›ia, cât È™i cei care o  vor încerca pentru prima dată. 

Pentru înscriere este necesară cel puÈ›in o plată cu un card Visa, fie că este vorba despre plata unei facturi, a unei asigurări RCA sau de călătorie, reîncărcarea unei 

cartele telefonice sau invitarea unui prieten să folosească aplicația. Apoi se pot acumula șanse suplimentare prin plăți mai multe sau alte acțiuni în aplicație.

”Ne bucurăm că în parteneriat cu Visa putem să oferim din nou utilizatorilor Pago posibilitatea de a câștiga bani pentru plata facturilor. Am avut o campanie similară pe finalul lui 2019, care a fost foarte apreciată de utilizatorii aplicaÈ›iei. Am lansat Pago în 2017 cu intenÈ›ia de a le oferi celor care o folosesc mai mult timp pentru lucrurile cu adevărat importante, iar cu această campanie facem pasul următor, oferim posibilitatea economisirii banilor care ar fi mers pe facturi timp de un an întreg.” - Adrian Cighi, CEO È™i co-fondator Pago.

“Românii s-au orientat tot mai mult către plățile cu cardul online È™i contactless, în special în ultimul an È™i jumătate, iar plata facturilor de utilități se află în topul plăților din comerÈ›ul online. Acum este mai simplu È™i mai rapid decât oricând să plăteÈ™ti o factură, direct de pe telefon, tabletă sau computer, dacă datele cardului sunt salvate în aplicaÈ›ia Pago. Aceste plăți beneficiază de securitate sporită datorită tehnologiei de tokenizare Visa, prin eliminarea informaÈ›iilor sensibile ale contului de plată È™i prin conectarea în siguranță a conturilor Visa la dispozitivele conectate. Prin campania derulată împreună cu Pago, dorim să-i recompensăm pe cei care aleg să facă plăți digitale, rapid È™i sigur, È™i să încurajăm È™i alÈ›i utilizatori să adopte acest comportament de plată.” - Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România

Pago este o aplicaÈ›ie lansată în anul 2017, cu ajutorul căreia se pot plăti facturi de la peste 380 de furnizori de utilități, taxe È™i impozite locale, reîncărcări de cartele telefonice, asigurări RCA È™i de călătorie sau donaÈ›ii către ONG-uri. AplicaÈ›ia poate fi descărcată gratuit pe telefon de pe Google Play, App Store sau Huawei AppGallery. Pago este prezentă È™i în Polonia, urmând a fi lansată È™i în Italia. 


Flanco participa la Programul National “Rabla pentru Electrocasnice”

Niciun comentariu
flanco rabla


Flanco participă la noua sesiune, în curs de desfășurare, a programului guvernamental “Rabla pentru Electrocasnice”. ÃŽn plus, oferă consultanță clienÈ›ilor săi în etapa de înscriere, în magazinele reÈ›elei, precum È™i un ghid online al programului.

“Am observat, la ediÈ›ia din vară, beneficiile aduse de digitalizarea procesului de înscriere în program, prin aplicaÈ›ia web pusă la dispoziÈ›ia consumatorilor de către AFM, dar È™i faptul că aceasta a adus o serie de limitări unora dintre clienÈ›ii noÈ™tri, mai puÈ›in familiarizaÈ›i cu tehnologia”, spune Ovidiu NicuÈ™an, Director de Marketing Flanco. 

“Prin urmare, am instruit consultanÈ›ii din toate magazinele reÈ›elei privind modul de înscriere în program, astfel încât să îi poată ajuta pe toÈ›i cei interesaÈ›i să își creeze un cont de utilizator, în perioada 19-26 noiembrie. ÃŽn această sesiune am fost primul retailer care a comunicat participarea la program È™i, totodată, am creat un ghid online cât mai clar È™i concis, pentru clienÈ›ii nostri, care să le aducă un plus de claritate È™i de ajutor în parcurgerea cu succes a tuturor etapelor necesare.”

Prin intermediul programului, Ministerul Mediului oferă cumpărătorilor de echipamente electrice È™i electronice performante din punct de vedere energetic vouchere cuprinse între 200 È™i 500 de lei, în schimbul produselor uzate. La fel ca în cazul ediÈ›iei anterioare, procesul se va desfășura în mod etapizat: 

  • înscrierea în program prin crearea contului de utilizator (19-26 noiembrie), 
  • etapa I – selecÈ›ia voucherelor pentru categoria maÈ™ini de spălat rufe, vase, frigidere È™i congelatoare (26 noiembrie – 2 decembrie), 
  • etapa II – selecÈ›ia voucherelor pentru categoria televizoare, laptopuri, tablete (3-9 decembrie) È™i 
  • etapa III – selecÈ›ia voucherelor pentru categoria aparate de aer condiÈ›ionat, aspiratoare, uscătoare de rufe. 

Potrivit regulamentului AFM, voucherele sunt valabile timp de 15 zile de la emitere, iar produsele noi se pot achiziÈ›iona numai la predarea efectivă a unui produs vechi, din aceeaÈ™i categorie È™i de o eficiență energetică inferioară. 



În infograficul disponibil pe site-ul flanco.ro pot fi vizualizate categoriile de produse, etapa în care se încadrează, clasele energetice eligibile, precum și valoarea voucherului, pentru fiecare tip de produs.

“Cel mai probabil, categoria de produse cea mai aÈ™teptată a acestei sesiuni va fi cea a televizoarelor, pentru că organizatorii programului au adaptat mult mai bine cerinÈ›ele energetice realității din piață, aÈ™a că au inclus în program alte două clase energetice pentru televizoare, F È™i G. De data aceasta, cumpărătorii vor avea la dispoziÈ›ie considerabil mai multe modele dintre care să aleagă”, adaugă Ovidiu NicuÈ™an.

Retailerul s-a pregătit cu stocuri pentru toate categoriile de produse, astfel că își așteaptă clienții imediat după confirmarea voucherelor de către AFM. Aceștia vor putea utiliza voucherele atât în rețeaua de magazine, cât și pe flanco.ro, prin adăugarea codului aferent și a datelor de contact în câmpul dedicat, din pagina coșului de cumpărături.

Totodată, pentru a-È™i încuraja clienÈ›ii să renunÈ›e la aparatele electro-IT vechi, dar într-un mod responsabil, printr-o colectare È™i reciclare corespunzătoare, È™i de a le înlocui cu o tehnologie mai nouă, mai performanță È™i mai eficientă energetic, Flanco desfășoară pe întreg parcursul anului propriul program de buy-back. ÃŽn cadrul campaniei “Reciclează È™i Flanco te premiază”, clienÈ›ii beneficiază de un voucher valoric de 200 de lei, la achiziÈ›ia unui aparat frigorific, a unei maÈ™ini de spălat rufe sau vase ori a unui aparat de aer condiÈ›ionat, dacă predau la schimb un produs vechi, din aceeaÈ™i categorie. Regulamentul complet al campaniei este disponibil aici.

“Asistăm, în ultimii doi ani, la o orientare tot mai vizibilă a clienÈ›ilor noÈ™tri către produse de calitate, de care să se bucure cu adevărat È™i pentru un timp îndelungat. Programele tip Rabla, care oferă încă un stimulent financiar, pe lângă ofertele noaste È™i instrumentele de finanÈ›are disponibile în magazine, reprezintă acel ultim impuls de care aceÈ™tia au nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare responsabilă, benefică nu doar pentru ei, ci È™i pentru mediu”, adaugă Ovidiu NicuÈ™an.


Nu pierde
© all rights reserved
made with by templateszoo